استانی 10:06 - 03 آبان 1399
ایسنا/سمنان  فرماندار شهرستان میامی از این شهرستان به عنوان یکی از معدنی‌ترین شهرستان‌ها در ایران نام برد و گفت: با این وجود تنها سه واحد از معادن این شهرستان دارای ظرفیت فراوری است و مابقی به خام‌فروشی موادمعدنی خود مشغولند.

جز 3 واحد معدنی همه به‌ خام‌فروشی مشغولند

احمد ملایری در نشستی با مسوولان حوزه صنعت و معدن استان سمنان اظهار کرد: ۳۶ واحد معدنی در میامی فعالیت دارد، فقط سه واحد در زمینه فرآوری آن‌هم نه به شکل کامل، مشغول به کار هستند و مابقی خام فروشی دارند

وی با اشاره به غنای بالای معدنی این شهرستان افزود: براساس آخرین آمارهای رسمی،۲۰ درصد کرومیت کشو به میامی تعلق دارد.

فرماندار میامی با بیان اینکه کانی‌ها و مواد معدنی فراوانی در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاری جذابیت داشته باشد خاطرنشان کرد: معادن میامی غالباً قابل استحصال هستند، معادن مس نیز در این شهرستان دارای فعالیت خوبی هستند و اخیراً نیز موضوع فرآوری مس کاتدی در شهرستان آغاز شده و قراردادهای آن در حال عملی شدن است.

وی خواستار کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرستان با هدف بهره‌وری بیشتر از معادن این منطقه شد و گفت: به دلیل وجود نداشتن فرآوری در این شهرستان، زیرساخت‌های خوبی را نیز نتوانسته‌ایم در اختیار صنعتگران و معدن کاران قرار دهیم ،فلذا نیاز است تا با اختصاص برخی اعتبارات در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود.

ملایری تصریح کرد: معدن دومین رتبه فعالیت اقتصادی در این شهرستان را دارد چرا که در شرق میامی بیشترین معادن مس استان سمنان قرار دارد و این ظرفیت در کنار معادن منگنز و کرومیت نشان از ظرفیت‌های بالای اقتصادی میامی دارد.

وی با بیان اینکه اگر به معادن میامی توجه بیشتری شود، می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم اظهار کرد: ذخایر بالای معدنی مس، کرومیت، منگنز و دیگر فلزات در میامی این پتانسیل را دارد که معدن به عنوان شاخص نخست اقتصادی این شهرستان جایگزین کشاورزی شود.

وی یادآوری کرد: متاسفانه از 36 واحد معدنی فعال در میامی تنها سه واحد امکان  فرآوری آن‌هم نه به شکل کامل و 100درصدی را دارد.

ملایری خواستار توجه بیشتر به زیرساخت برق در این شهرستان شد و افزود: یکی از مشکلات این است که در شرق میامی برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی و حتی کمبود آن در بخش مسکونی است.

فرماندار میامی از این شهرستان به عنوان یک شهرستان کشاورزی نام برد و با بیان اینکه اقتصاد شهرستان میامی بر پایه کشاورزی بنا شده است گفت: کشاورزی میامی شامل ذرت، دانه‌های روغنی، گندم و… دارای ظرفیتی ویژه در سطح استان است

وی ادامه داد:۹۵ درصد کل چغندرقند استان در میامی تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان میامی در زمینه تولید دارد.

انتهای پیام


10777459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است