گوناگون 21:23 - 07 اردیبهشت 1394
مراسم گرامیداشت سومین روز درگذشت حسین قندی روزنامه نگار پیشکسوت با حضور اصحاب رسانه در محل مسجد الرضا تهران برگزار شد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، استادان عرصه مطبوعات، سردبیران، مدیران مسئول و تعدادی از خبرنگاران و شاگردان استاد قندی با حضور در این مراسم یاد این زنده یاد را گرامی داشتند.

علی ربیعی وزیر رفاه، تعاون و امور اجتماعی، محمد خدادی مدیر عامل ایرنا، تقی روغنی‌ها مدیر مسئول روزنامه ایران، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی فرقانی، یونس شکرخواه، علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، مجیدرضائیان و مسئولان و جمعی از دانشجویان دانشکده خبر از جمله حاضران دراین مراسم بودند.

مرحوم حسین قندی استاد علوم ارتباطات پنج شنبه گذشته بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

  • آثار قندی زنده و پویا است

علی اکبر قاضی زاده استاد ارتباطات در مراسم گرامیداشت سومین روز درگذشت حسین قندی روزنامه نگار پیشکسوت گفت: نبود حسین قندی باورکردنی نیست.

استاد رسانه قاضی زاده افزود: در مورد خصوصیات و صفات قندی بسیار گفته شده و بسیار نوشته شده است. کارهای قندی دو خصیصه مهم داشت.

وی ادامه داد: نخست اینکه آثارش معاصر بود و مربوط به زمان خودش بود دومین خصیصه مطالب وی زنده بودن، پویا بودن و طراوت بود.

قاضی زاده در ادامه سخنانش گزارش مرحوم قندی را از مرکز بهزیستی نگهداری کودکان معلول ذهنی با عنوان در اینجا اشک هم ماتم می گیرد قرائت کرد و با اشاره به مطالب عنوان شده در این گزارش درخصوص مرحوم قندی با خواندن این گزارش نیازی به صحبت درخصوص مرحوم قندی نیست.

  • گزارش ایسنا در همین زمینه:

مراسم ترحیم استاد حسین قندی - چهره ارزشمند عرصه روزنامه‌نگاری - با حضور چشمگیر همکاران و شاگردان او، اهالی قلم و اعضای خانواده‌اش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، در مراسم ترحیمی که امروز (دوشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه) برای بزرگداشت استاد حسین قندی برگزار شد، علاقه‌مندان به این استاد فقید رشته‌ی ارتباطات بار دیگر عواطف و احساسات خود را نسبت به او ابراز کردند.

یونس شکرخواه، محمدمهدی فرقانی، فریدون صدیقی، مجید رضاییان، هادی خانیکی، سیدمحمد مهدی‌زاده، عبدالله‌نژاد، گیتی علی‌آبادی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، بهشتی‌پور، حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از جمله حاضران در مراسم بودند. همچنین برخی اعضای انجمن عکاسان مطبوعات و جمع زیادی از شاگردان زنده‌یاد حسین قندی در مراسم ترحیم حضور داشتند.

علی‌اکبر قاضی‌زاده - استاد رشته‌ی ارتباطات و روزنامه‌نگاری - در بخشی از این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: نبود حسین قندی را باور نمی‌کنم.

او ادامه داد: آثار حسین قندی دو خصیصه بزرگ داشت؛ یکی این‌که همه آثارش متناسب زمان خودش بودند و خصلت دیگر این‌که همه‌ی آثار او زنده و پویا هستند.

وی سپس به گزارش معروف زنده‌یاد حسین قندی «اینجا اشک هم ماتم می‌گیرد» اشاره کرد تا خاطرات این استاد را سبز کند و بگوید که چقدر جای خالی او احساس می‌شود.

این استاد رشته‌ی روزنامه‌نگاری در این‌باره گفت: این روزها همه رسانه‌ها به این گزارش اشاره کردند، اما می‌خواهم بخشی از این گزارش را بخوانم تا بدانید اصل این گزارش چه بوده است.

قاضی‌زاده در ادامه، بخشی از گزارش زنده‌یاد حسین قندی را خواند.

در این مراسم همچنین اعلام شد که هزینه مراسم هفتم استاد حسین قندی صرف امور خیریه خواهد شد.

براساس اعلام، قرار است مراسم ترحیمی در دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی واقع در خیابان شریعتی برگزار شود. زمان این مراسم 14 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 19 خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم حسین قندی پنجم اردیبهشت‌ماه تشییع و در قطعه‌ی «نام‌آوران» بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. او یکی از تأثیرگذارترین استادان رشته‌ی روزنامه‌نگاری در کشور در سه دهه گذشته محسوب می‌شود. قندی حدود دو هفته پیش، به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و از شامگاه 24 فروردین‌ماه به کما رفت. استاد قندی عصر روز پنجشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه در سن 64سالگی دیده از جهان فروبست.

حسین قندی متولد اسفندماه 1330 در سبزوار و فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکا بود که از اوایل دهه‌ی 50 تا اوایل دهه 90 نزدیک به 40 سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود داشت.

او علاوه بر سال‌ها تدریس در رشته‌ی علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و تربیت صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در حوزه‌ی روابط عمومی و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر روزنامه‌های کثیرالانتشاری مانند کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم مسؤولیت داشت و به‌خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه‌اش در این زمینه به «سلطان تیتر» شهرت یافت.

از استاد حسین قندی تألیف‌های متعددی منتشر شده که کتاب‌های تخصصی «روزنامه‌نگاری نوین»، «مقاله‌نویسی در مطبوعات» «روزنامه‌نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه‌نگاری» از مهم‌ترین آن‌هاست.

استاد حسین قندی پس از آن‌که در دولت گذشته از تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی محروم شد، نزدیک به پنج سال به‌دلیل ابتلا به بیماری نادر مغزی «هزار علت» حافظه خود را از دست داد و در کنار خانواده ضمن پیگیری درمان خود، با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کرد.


6274749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است