اقتصادی 10:00 - 16 مهر 1394
بر اساس آمارها
تولید خودرو در ایران در شهریور نسبت به ماه مشابه سال پیش تقریبا نصف شده که رکود اقتصادی بیشترین تاثیر را داشته است.

تولدی خودرو با رکود اقتصادی کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فاری به نقل از دویچه‌له مطابق تازه‌ترین گزارش، تولید خودرو در ایران در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال پیش تقریبا نصف شده است. ظاهرا بخشی از این کاهش به خاطر کمپین تحریم خرید خودرو و بخش مهم‌تر آن ناشی از رکود عمیق اقتصادی است.

صنعت خودروسازی ایران با مشکلات زیادی روبروست و دولت در این زمینه یارانه 200 میلیارد تومانی  به خودروسازان داده  است.

براساس این گزارش ، تولید انواع خودرو در ایران، در شهریور ماه امسال ۶۰ هزار و ۵۳۳ دستگاه بیشتر نبوده است.

در شهریور سال پیش ۱۱۵ هزار و ۴۶۲ دستگاه خودرو در ایران تولید شده بود. این رقم ۴۷ و ۶ دهم درصد بیش از تولید خودروسازان در ماه گذشته بوده است.

*روند نزولی تولید در نیمه اول سال

این گزارش حاکی است افت تولید شامل انواع خودرو، به جز انواع "مینی‌بوس و میدل‌باس" می‌شود. تولید این نوع خودروها که تعداد ناچیزی دارند در شهریور امسال به نسبت ماه مشابه سال پیش با ۱۵۰ درصد رشد به ۵۰ دستگاه رسیده است.

کاهش تولید برای انوع سواری ۴۴ درصد، انواع وانت ۶۸ و نیم درصد و برای انواع اتوبوس اندکی بیش از ۵۳ درصد گزارش شده است.

تولید انواع "کامیونت، کامیون و کشنده" نیز در شهریور ماه امسال با ۵۵ و نیم درصد کاهش به نسبت شهریور سال پیش ۸۲۳ دستگاه بیشتر نبوده است.

آمار وزارت صنعت از تولید خودرو در شش ماهه نخست امسال تصویر متفاوتی ارائه می‌کند. در این بازه زمانی تولید انواع سواری با چهار درصد رشد به بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه رسیده است.

در این دوره تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز افزایش داشته اما در انواع دیگر خودرو شاهد افت تولید به نسبت‌های متفاوت هستیم.

 

در شش ماه نخست سال در قیاس با نیمه اول سال ۹۳ بیشترین کاهش تولید مربوط به انواع وانت با اندکی بیش از ۵۱ درصد و کمترین افت مربوط به انواع کامیون و کامیونت با نزدیک ۱۷ درصد است.

ظاهرا بخشی از بحرانی که خودروسازان با آن روبرو هستند به کمپینی بازمی‌گردد که در اعتراض به کیفیت پائین و قیمت بالا، نخریدن خودروی صفر کیلومتر را تبلیغ می‌کنند.

ادامه رکود شدید اقتصادی و نابسامانی بازار سرمایه عامل مهم‌تری است که برخی از اعضای برجسته دولت یازدهم هم به آن اعتراف می‌کنند.


7176958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است