بین‌الملل 15:39 - 06 خرداد 1397
منابع سیاسی مطلع از روند تشکیل دولت لبنان گفتند، درخواست‌های گروه‌ها در زمینه پست‌های وزارتی و سهمیه‌های وزارتی قبل از پایان مذاکرات رسمی که سعدی حریری فردا (دوشنبه) به پایان می‌رساند، مشخص نخواهد شد. اما مواضعی که در دو روز گذشته منتشر شده نشان می‌دهد این دولت احتمالا همزمان با عید فطر در ماه آینده میلادی تشکیل شود.

دولت حریری در مقابل دو گره دروزی و مسیحی/احتمال تشکیل دولت همزمان با عید فطر

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، منابع مطلع از روند تشکیل دولت لبنان گفتند، دو مشکل اصلی تاکنون وجود دارد اول مربوط به اختلافات بین جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل و حزب القوات اللبانیه به ریاست سمیر جعجع بر سر سهمیه مسیحیان در احراز پست‌ها و وزارتخانه‌هاست و دوم مربوط به حضور دروزی‌هاست. به طوریکه حزب سوسیال پیشرو خواستار انتخاب سه وزیر دروزی در دولت شده است که ولید جنبلاط آنها را تعیین می‌کند بدون اینکه طلال ارسلان در بین آنها باشد.

منابع افوزدند،‌ هیچ مشکلی از سوی شیعیان یا اهل سنت درباره حضور در دولت حریری نیست در حالی که برخی منابع از وزیر شدن برخی شخصیت‌های سنی هم‌پیمان سوریه یا حزب الله سخن به میان می‌آورند. منابع گفتند، وزیر شدن نمایندگان اهل سنت مخالف حریری احتمالا از سهم شیعیان محسوب شود و حریری می‌تواند از وزیران شیعه به جای آنها انتخاب کند.

منابع دیپلماتیک در پاریس گفتند، حریری از پاریس خواسته تلاش کند با ایران تا حزب‌الله لبنان را به دنبال کردن اصل خویشتنداری نسبت به جنگ‌های منطقه‌ای متعهد سازد.



البته منابع امیدوارند که دولت در اسرع وقت احتمالا همزمان با عید فطر در ماه آینده میلادی حالا یا در آستانه عید یا بعد از آن متولد شود.

همچنین منابع مطلع گفتند، القوات البنانیه گفته آنقدر که خواهان پستی وزارتی و سه پست مهم دیگر است به پست معاون نخست وزیر فکر نمی‌کند.

انتهای پیام


9792294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر بنیامین نتانیاهو با بازگشت هیئت اسرائیلی به قطر برای ادامه مذاکره با حماس چراغ سبز نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است