بین‌الملل 11:42 - 24 بهمن 1394
العالم - مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش قصد استفاده از سلاح شیمیایی علیه این کشور را دارد.

کلابر: داعش قصد حمله شیمیایی علیه آمریکا دارد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه رأی الیوم، جیمز کلابر در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: از سال 2012 میلادی تاکنون حداقل 38 هزار و 200 عنصر مسلح خارجی وارد سوریه شده اند که 6 هزار و 900 نفرشان از کشورهای غربی به آنجا رفته اند.

به گفته کلابر و طبق برآوردهای خبرگزاری روسی ریانووستی، این افراد از حداقل 120 کشور هستند.

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا همچنین گفت: واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد "داعش" قصد دارد از سلاح شیمیایی علیه آمریکا استفاده کند.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش به دنبال ارتقای میزان قدرت خود در زمینه سلاح شیمیایی است، از حمله شیمیایی احتمالی این گروه علیه آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد داعش واقعا قصد استفاده از سلاح شیمیایی را علیه آمریکا دارد.

کلابر تصریح کرد: شواهد و دلایل موثقی در دست هست که نشان می دهد این گروه مسلح بارها از این سلاحها در مناطق مختلف استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با تغییرات ریشه ای و بنیادینی در اوضاع مواجه است، افزود: چنانچه داعش بتواند توانمندیهای خود را در زمینه سلاح شیمیایی ارتقا دهند، ما نیز سناریوهای لازم را تدارک می بینیم.

جان برینان رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز روز گذشته اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش ممکن است بخواهند سلاح شیمیایی خود را به خارج از سوریه و عراق منتقل کنند. وی خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی بارها از مواد سمی استفاده کرده است و توان ساخت گاز کلر و خردل را دارد.

208-6-9


7678438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است