فرهنگی‌هنری 15:02 - 07 مرداد 1393
فرید الهامی آهنگساز گروه موسیقی «فردوسی» جزئیات کنسرت این گروه با آواز شهرام ناظری در اردبیل را توصیف کرد.

شهرام ناظری برای ترک زبانان می خواند
به گزارش افکارنیوز، فرید الهامی آهنگساز گروه موسیقی «فردوسی» درباره کم و کیف برگزاری کنسرت شهرام ناظری در ادربیل گفت: تازه ترین کنسرت شهرام ناظری همراه با گروه موسیقی فردوسی در سه بخش متفاوت برگزار می شود. قرارست در بخش اول برخی از اشعار شاهنامه بزرگ که به روایت داستان ضحاک و قیام کاوه آهنگر و در نهایت تولد فریدون اختصاص دارد، اجرا شود.



وی در ادامه افزود: در بخش دوم کنسرت دو شعر از حضرت مولانا که تا کنون اجرا نشده است برای اولین بار با صدای شهرام ناظری روی صحنه می رود. این دو قطعه جدید از اشعار مولانا «مرا در دل همی آید که من دل را کنم قربان» و «روحی است بی نشان و ما غرقه در نشانش» نام دارد که هنوز در هیچ کنسرت و یا در هیچ آلبومی شنیده نشده است و برای اولین بار در اردبیل رونمایی می شود. بخش سوم از این کنسرت هم به اجرای ملودی های فولکلور کردی اختصاص دارد.



الهامی درباره پیش بینی استقبال مردم از کنسرت گفت: واقعیت این است که برای اولین بار است که در این شهر اجرای برنامه داریم و شهرام ناظری هم پیش از این هیچ کنسرتی در اردبیل اجرا نکرده و در واقع برای نخستین بار است که مهمان مردم این شهر است، به همین دلیل نمی دانم استقبال چگونه خواهد بود. انتخاب اردبیل برای برگزاری کنسرت گروه موسیقی فردوسی به پیشنهاد شهرام ناظری بود و به همین دلیل فکر می کنم برگزاری این کنسرت در اردبیل و طنین آواز ناظری در این شهر برای هموطنان ترک زبان غافلگیرکننده و جذاب است.



وی در ادامه افزود: در نظر داریم درصورت استقبال هموطنان ترک زبان از این کنسرت، مجموع اجراها را یک شب دیگر تمدید کنیم.



الهامی با اشاره به این مطلب که جواب آواز در این کنسرت براساس گروه نوازی ریتمیک است، گفت: در موسیقی ایران معمول این است که جواب آواز با یک ساز سلو داده می شود اما در این کنسرت ریتم به شیوه گروه نوازی پاسخ آواز شهرام ناظری را می دهد. این بخش از اجرا به شکل ویژه ای طراحی شده و همه تلاش من به عنوان آهنگساز بر این بوده که مجموع قطعات برای شنوندگان خسته کننده نباشد و جذابیت های لازم را نیز دارا باشد.



آهنگساز گروه موسیقی فردوسی در پایان با اشاره به زمان برگزاری کنسرت گفت: این کنسرت در تاریخ ۹ و ۱۰ مردادماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار بزرگ رضازاده برگزار می شود و برای رفاه حال علاقمندان به موسیقی ایرانی بلیت ها از ۳۰ تا ۶۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. مجموع این بلیت ها در مراکز فروش استودیو ملت و فروشگاه پاپیون در اردبیل به فروش می رسد.

4353061
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است