بین‌الملل 20:16 - 01 دی 1393
در دیدار گروه های فلسطینی مقیم لبنان
بیروت – ایرنا - « علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه « برای آزاد فلسطین باید حول محور مقاومت جمع شد»، اظهارداشت: مجموعه شرایطی که در منطقه و کشورهای اسلامی است، نشان می دهد فلسطینی ها امروز بیش از گذشته به وحدت میان گروه های خود و امت اسلامی نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، لاریجانی عصر دوشنبه در گفت وگو با اعضای گروه های فلسطینی مقیم لبنان در هتل فنسیای بیروت تاکید کرد: همه گروه های فلسطینی که گاها با هم اختلافی دارند باید توجه کنند تنها رژیم صهیونیستی از آن استفاده می کند که امروزداعیه یهودی سازی فلسطین و قدس را دارد.



وی با بیان اینکه « تجربه های گذشته را داشته ایم که رژیم صهیونیستی از اختلاف ها استفاده زیادی کرده است»، تصریح کرد: امروز در کرانه باختری می بینید بیش از 600 هزار صهونیست را در شهرک ها مستقر کرده اند.



رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین زمانی می تواند به مسئله اصلی و وحدت ملی مسلمانان تبدیل شود که کشورهای اسلامی اختلافاتی را که تنها صهیونیست ها از آن سود می برند، کنار بگذارند.



لاریجانی با تاکید به اینکه « صهیونیست ها بویژه از اقدامات تکفیری ها ثمره زیادی برداشته کرده اند»، گفت: متاسفانه یک جریانی پدید آمده است که همه فرق اسلامی را که دارای یک دین ، قبله و پیامبر هستند، تکفیر می کند و همه را که دارای اصول مشترک هستیم خارج از دین اسلام می داند.



وی با بیان اینکه « پشت سر جریان تکفیری یک جریان امنیتی و بیرونی نهفته است»، اظهار داشت:مطلع هستیم که سرویس های امنیتی آمریکا به دنبال ماجراجویی در عراق هستند و سفیر سابق آمریکا در بغداد در جلسه ای که با تروریست ها داشته به آنها وعده داده در صورتی که سلاح خود را به سمت ایران و شیعیان بگیرند به آنان سلاح و امکانات می دهد.



رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این مسائل نشان می دهد که یک جریانی بیرونی در تلاش است که میان امت اسلامی اختلاف افکنی کند.



وی با تاکید به اینکه باید « کسانی را که دنبال تفرقه افکنی هستند از دایره خود خارج کنیم» گفت: در جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ازهمان ابتدا شعار وحدت را مطرح کردند و برای این مهم هزینه هم پرداخت کرده ایم.



علی لاریجانی افزود: وقتی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان شروع شد، ایران در کنار لبنان ایستاد ، آن موقع برخی طرف ها گفتند که جنگ شیعه با اسراییل است و کمک نکردند و زمانی که جنگ 22 روزه رخ داد گفتند که جنگ فارس ها با اسراییل است و بازهم کمک نکردند.



رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی کشورها همیشه بدنبال این بوده که جبهه مقاومت را عقیم کنند و موضوع دفاع از فلسطین نزد آنها هیچگاه از دایره شعار خارج نشده اما ایران ثابت کرده که شعار نمی دهد و همه گونه کمکی را به ملت و مقاومت فلسطین کرده است.



وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کشورها همچنان نمی خواهند بیدار شوند اما باید تلاش کرد و آنها را بیدار نمود.



لاریجانی تصریح کرد : در مسائل سوریه ازابتدا گفتیم که یک ماجراجویی غیرطبیعی است اگر بدنبال اصلاحات هستند چرا با توپ و تانک می خواهند انجام دهند.



رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد داعش به عراق حمله کرد آنجا که موضوع دموکراسی نبود، پس قضیه چیز دیگری است.



وی افزود:امروز برخی کشورهای عربی و غربی می گویند که راهکار حل بحران ها سیاسی است و ما امیدواریم به این سخن خود پایبند باشند.



خاورم ** 390** 1324

انتهای پیام /*


5467955
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های خارجی که پس از جنگ اوکراین از روسیه خارج شدند، تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود علیه طرح خط لوله انتقال گاز ایران گفت: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد این پروژه روشن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است