گوناگون 11:47 - 16 اسفند 1399
توری گابیون یا توری سنگی از مفتول گالوانیزه گرم با ضخامت های مختلف ساخته شده و دارای چشمه های شش ضلعی می باشد.

کاربردهای توری گابیون و معرفی مرجعی معتبر برای خرید آن

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آراد آهن، قیمت توری گابیون بستگی به اندازه چشمه های آن و ضخامت مفتولی که توری از آن ساخته می شود دارد و برای خرید توری گابیون باید به این دو فاکتور توجه کرد. در این متن از آراد آهن قصد داریم به معرفی  کوتاهی راجع به این محصول مفتولی بپردازیم و مرجعی معتبر برای خرید این محصول معرفی نماییم.

مشخصات و ویژگی های توری گابیون

توری گابیون مانند اغلب توری های های دیگر، از مفتول گالوانیزه تولید می شود و دارای چشمه می باشد. برخی اوقات جهت افزایش مقاومت گابیون از مفتول های دارای روکش پی وی سی در ساخت توری گابیون استفاده می شود.

چشمه های تشکیل دهنده ی توری سنگی یا گابیون همانند توری مرغی و توری فرنگی به صورت شش ضلعی بوده و دارای ابعاد: ۸*۸ ، ۸*۱۰ ، ۱۰*۱۲ ، ۵*۶  سانتی متر می باشند.  بسته به اندازه چشمه های توری گابیون کاربرد آن  متفاوت است.

توری های  گابیون به صورت رول در بازار عرضه  می شود، وزن هر رول به طور معمول، ۱۵۰ تا ۷۰۰ کیلو است و هر رول معمولا ۴۰ الی ۵۰ متر طول دارد. ارتفاع رول ها تا ۴ متر می رسد.

توری گابیون از نظر ظاهری شبیه توری مرغی و فرنگی است ولی تفاوت آن با این دو توری در ضخامتِ، مفتولی که توری گابیون از آن ساخته می شود می باشد، در توری گابیون ضخامت  مفتول بیشتر است و به همین جهت توری گابیون استحکام و مقاومت بالاتری دارد و برای نگه داری متریال های متفاوتی مثل خاک، سنگ و مواردی از این قبیل و در مکان های بسیاری موارد استفاده قرار می گیرد.

مزیت‌های استفاده از توری گابیون

از توری گابیون می توان برای نگه داری حجم بزرگی از متریال های مختلف استفاده کرد به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش سنگ و خاک مورد استفاده قرار می گیرد. توری گابیون برای اولین بار در صنایع نظامی جهت ساخت سنگر و مواضع دفاعی مورد استفاده قرار گرفت به این صورت که توری را پر از سنگ و خاک کرده و به عنوان سد دفاعی مورد استفاده قرار می دادند.

استفاده از مفتول گالوانیزه یا پوشش دار، برای تولید توری گابیون نیز یکی دیگر از مزیت های توری گابیون محسوب می شود. چون استفاده از این محصو ل در مناطق مرطوب یا بد آب و هوا ممکن می کند و طول عمر توری را در شرایط بد آب و هوایی افزایش می دهد.

به همین جهت محصول فوق به صرفه تر از نمونه های مشابه خود است. کاربری راحت از دیگر مزیت های استفاده از توری گابیون است چرا که دارای وزن کمی بوده و هزینه ی کمی دارد و همچنین احتیاج به امکانات ویژه ای برای اجرای پروژه ندارد.

موارد کاربرد توری گابیون

کاربرد توری گابیون را به دو دسته تخصصی و عمومی می توان دسته بندی کرد. در مصارف عمومی می توان به استفاده از توری گابیون برای حصار کشی، به عنوان فنس اشاره کرد. در مصارف تخصصی نیز در پروژه های راه سازی و عمرانی استفاده می شود.

توری گابیون را با سنگ و سنگریزه پر کرده و به عنوان مانعی برای جلوگیری از ریزش مکان های مستعد رانش در کناده جاده ها و رودخانه ها نیز به کار می برند. به همین علت است که به این توری، به توری سنگی مشهور شده است.

یکی از موارد  استفاده از توری گابیون اینست که با پر کردن و در کنار هم قرار دادن آنها سازه هایی را تشکیل داده و برای اجرای پروژه های عمرانی نظیر مکان های تفریحی و برای زیباسازی پارک ها و تفرجگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عواملی که استفاده از این توری ها را محبوب کرده هزینه بسیار پایین اجرای پروژه نسبت به قیمت این نوع از توری است.

قیمت توری گابیون

جنس، نوع و ضخامت مفتولی که توری گابیون از آن ساخته می شود و همچنین مشخصات فنی توری، قیمت توری گابیون را تعیین می کنند. همانطور که قبلا اشاره شد ضخامت مفتول و اندازه چشمه در قیمت تاثیر زیادی دارند که این نیز بستگی به این دارد که چه کاربردی برای آن در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال اگر قرار است برای انباشت سنگریزه از توری گابیون استفاده شود باید اندازه چشمه ها کوچکتر از اندازه سنگریزه ها تعیین شود تا از بیرون ریختن سنگریزه ها از داخل توری به بیرون جلوگیری شود، قبل از خرید می بایست به این نکته کلیدی توجه کرد.

همچنین اگر قرار است تا از توری گابیون در مناطق مرطوب استفاده شود باید از نوع ضخیم و پوشش دار آن استفاده کرد تا با گذشت زمان دچار خوردگی نشوند چرا که خوردگی توری می تواند باعث فروریختن سازه مورد نظر شود.

بازرگانی آراد آهن در زمینه عرضه انواع محصولات مفتولی از جمله توری گابیون نیز فعالیت دارد و شما می توانید به عنوان مرجع معتبر فروش و قیمت گذاری محصولات فولادی، جهت اطلاع از قیمت روز توری گابیون به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس ۳۴۰۵۵-۰۳۱ با کارشناسان فروش آراد آهن در ارتباط باشید تا علاوه بر اطلاع از قیمت، از مشاوره رایگان جهت خرید بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10979149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است