استانی 14:49 - 30 شهریور 1396
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سلامت اجتماعی پیش نیاز توسعه اجتماعی و اقتصادی است، گفت:رسیدن به سلامت اجتماعی به مدیریت اجتماعی و برنامه نیاز دارد.

سلامت اجتماعی پیش نیاز توسعه اجتماعی و اقتصادی است

 به گزاری خبرنگار مهر، علی عرب نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده اظهار داشت:  در قانون برنامه ششم توسعه موضوع سلامت اجتماعی به صورت جدی دیده شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی تعیین شده است، بیان کرد: اگر قرار است بهزیستی به عنوان متولی به اهداف تعیین شده در برنامه ششم برسد نیاز به مشارکت اجتماعی دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بهزیستی در محور پیشگیری جلوی تمام گلوگاه های آسیب زا در جامعه را بگیرد بازهم آسیب های اجتماعی و معلولیت ها دچار تغییرات اجتماعی می شوند، بیان داشت: بهزیستی نمی تواند جلوی جاده های ناایمن، بحران های اجتماعی یا سیل و لزله را بگیرد بنابراین نیاز به مشارکت اجتماعی داریم.

رسیدن به سلامت اجتماعی به مدیریت اجتماعی نیاز دارد

عرب نژاد با تأکید بر اینکه رسیدن به سلامت اجتماعی به مدیریت اجتماعی و برنامه نیاز دارد، عنوان داشت: به طور حتم اگر مدیریت اجتماعی درست داشته باشیم سلامت اجتماعی درستی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بیش از ۲۰ بار نام بهزیستی آورده شده است، بیان داشت: این امر نشان دهنده اهمیت سلامت اجتماعی است چراکه سلامت اجتماعی پیش نیاز توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بهزیستی خدماتی که ارائه می دهد به خروجی جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم، افزود: خروجی این جامعه چیزی جز آسیب اجتماعی و معلولیت ها نیست.

عرب نژاد با بیان اینکه در برنامه ششم هدف بهزیستی بیشتر بر پیشگیری گذاشته شده است، عنوان داشت: در این برنامه تلاش می شود تا قبل از حادث شدن آسیب های اجتماعی مدیریت اجتماعی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و هزینه های پیشگیری ۳۰ درصد هزینه های درمان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان داشت: در همین راستا بحث فرهنگ مسئولیت اجتماعی را با همراهی همه مردم و مسئولان در جامعه نهادینه خواهیم کرد.


9429125
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است