استانی 12:35 - 10 فروردین 1396
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در دولت یازدهم بیش از 38 هزار و 500 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد و 30 هزار میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسید، افزود: در ابن مدت زمان نرخ مشارکت در استان از 36 به 40 درصد رسیده است

ایجاد بیش از 38‌هزار و 500 شغل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» دیشب در سفر به شهرستان کیار در جمع مردم روستای دوپلان، به نقش مردم در تسریع روند توسعه اشاره و اظهار کرد: با مشارکت مردم در دولت یازدهم یک میلیون و 500 هزارمتر مربع از معابر روستایی زیرسازی و آسفالت شدند.

 وی با بیان این‌که در دولت یازدهم بیش از 38 هزار و 500 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد و 30 هزار میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسید، افزود: در این مدت زمان نرخ مشارکت در استان از 36 به 40 درصد رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تورم 43 درصدی قبل از دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر رشد تورم به 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات فراوان دولت یازدهم به منظور توسعه شاخص‌ها در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور مانند چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت میزان گازرسانی در استان از ۸۳.۵ به ۹۴.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

استاندار  با اشاره به اختصاص 270 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور گازرسانی به منطقه مشایخ در یک‌سال و نیم گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سرانه گازرسانی در کشور به ازای هر خانوار 60 میلیون ریال و در این منطقه 220 میلیون ریال بوده است.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در این مدت طول بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری از ۱۱۰ به ۳۲۰ کیلومتر افزایش یافت.

وی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی ۲۲۰ شهر، روستا و ناحیه صنعتی چهارمحال و بختیاری در ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: این میزان اکنون به کمتر از ۵۰ شهر، روستا و ناحیه صنعتی رسیده است.

استاندار در ادامه با بیان اینکه برای احداث جاده جایگزین کارون چهار یک‌هزار و 410 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: از این میزان 730 میلیارد ریال در دولت یازدهم تامین شد و در حال حاضر به منظور  ارتقای آن 220 میلیارد ریال اعتبار دیگر اختصاص یافت.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تاکنون 900 متر از تونل زره در شهرستان کیار حفر شده است، افزود: 720 متر آن در دولت یازدهم بوده است.



همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در شورای برنامه ریزی بخش ناغان اظهار کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب ناغان، جابجایی روستای در معرض خطر رحیم آباد و تقویت برق منطقه مشایخ، بهبود جاده ارتباطی معدن – ارمند، ادامه عملیات اجرایی تونل زره، احداث بوستان روستایی در دوپلان، اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای برنجگان و دره بید، تامین آب آشامیدنی دوپلان و مرمت حمام تاریخی ناغان و  ارتقای جاده شهرکرد – ناغان – ایذه جزء اولویت‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار داده شود.

وی تاکید کرد: تعیین تکلیف مرز منطقه مشایخ و منطقه حفاظت شده سبزکوه توسط حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام


8956609
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است