علمی فناوری 09:04 - 30 اسفند 1395
فناوری«ارتباط خودرو باهمه چیز» / V2X به‌زودی طرز رانندگی ما را عوض خواهد کرد.

فناوری V2X یا Vehicle-to-Everything ارتباط بین یک خودرو را با هر چیزی که دراطرافش از آن تأثیر می‌گیرد، ممکن می‌سازد که این ارتباط می‌تواند شامل «سایر خودروها» یا خودرو با خودرو/ V2V، زیرساخت‌های مرتبط و پیرامون خودرو/ V2I یا حتی موبایل / V2P باشد که درنتیجه سیستم خودرو با یک فرد موبایل به‌دست به‌عنوان عابر یا راننده خودروی کناری ارتباط برقرار کرده و بدین ترتیب خودروی شما با هر چیز ممکنی به‌صورت لحظه‌ای ارتباط می‌گیرد تا تعاریف استاندارد را اجرا کند.



برخلاف دوربین یا حسگرهای LiDAR فناوری وی تو ایکس سنسورهایی دارد که می‌تواند طیف بیشتری را پوشش دهد، حتی اتفاقات گوشه جاده را مشاهده کرده و تحلیل کند و اطلاعات ذخیره‌شده را بلافاصله با سایر خودروها به اشتراک گذاشته و توانایی برای پیش‌بینی را بالا ببرد و از همه مهم‌تر سنسورهای V2X تحت تأثیر شرایط آب و هوایی مانند مه و باران سنگین یا نورهای تهاجمی جاده قرار نمی‌گیرند که این‌یک مزیت بزرگ است.بیش از 10 سال است که این فناوری جسته‌گریخته روبه‌جلو رفته و حالا اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه آمریکا / NHTSA پیشنهاد داده است تا این فناوری ضمن نصب در خودروهای جدید، روی خودروهای ناوگان پلیس راهور و جاده ای این کشور نیز نصب شود تا کمک بزرگی به مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل کند.



بدین ترتیب با استقرار چنین سیستم هوشمند در گستره یک کشور به‌زودی شاهد تغییر نوع رانندگی مردم خواهیم بود که به تأثیر از این سنسورها ایمنی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.



به گفته کارشناسان فناوری V2X با پوشش 360 درجه‌ای جاده و هر نوع جنبنده در اطراف خود می‌تواند تا 80 درصد تصادفات موجود را کم کند و در کشوری مثل امریکا که روزانه 253 میلیون خودرو تردد می کند، مانع از 594 هزار تصادف و مرگ 1321 نفر در هرسال شود که درنتیجه 71 میلیارد دلار نیز عایدی نصیب مردم و دولت می‌شود.

با فناوری V2X نوع رانندگی ما عوض خواهد شد




8940652
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است