استانی 02:22 - 26 مهر 1396
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:
بندرعباس - نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر جامعه و مردم قانونمند شوند قطعا بحران و مشکلات اجتماعی کمتر می شود.

قانون مندی باعث کاهش بحران و مشکلات اجتماعی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که با حضور تمامی اعضاء برگزار شد پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضاء در حوزه آسیب ها و بحران های اجتماعی را ارزنده و مفید ارزیابی کرد و گفت : مشخص کردن اولویت ها در حوزه مشکلات اجتماعی از وظایف اصلی شورا است و برنامه ریزی باید مطابق با این اولویت صورت پذیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به بحث فضای مجازی بعنوان یکی از اولویت های آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ساماندهی و مدیریت فضای مجازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همه مسئولان و متولیان باید با تولید محتوای مناسب و نظارت کافی پاسخگوی ندای رهبر معظم انقلاب باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی به یک مصیبت اجتماعی تبدیل شده است زیرا ایادی استکبار با استفاده از این فضا در حال اثرگذاری مخرب بر جامعه اسلامی هستند و لازم است تلاش مسئولان و متولیان در این حوزه افزایش یابد.

حضرت آیت الله نعیم آبادی به مسئله قانون و قانون مداری در جامعه پرداخت و اظهار داشت : چند عارضه باعث نابسامانی در بخش هایی از جامعه شده است و متاسفانه تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به قانون جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا نکرده است و اگر مردم و جامعه قانون مند شوند قطعا بحران ها و مشکلات اجتماعی کمتر می شود و لازمه آن افزایش روحیه قانون پذیری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه به گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی تاکید کرد و گفت : اقتصاد پویا از طریق فرهنگ کار و کارآفرینی ایجاد می شود و باید کارآفرینان را تشویق و مورد حمایت ویژه قرار دهیم .

امام جمعه بندرعباس به مسئله قناعت پرداخت و بیان داشت : گسترش این فرهنگ رضایت عموم مردم از داشته ها و امکانات شان را به دنبال دارد و به نظر می رسد قانون مندی ، فرهنگ کار و قناعت سه عنصر اصلی در بهره وری زندگی اجتماعی است و باید در اولویت برنامه های دستگاه ها قرار گیرد.

حضرت آیت الله نعیم آبادی در پایان افزود : انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و از دولت انتظار می رود از نیروهای متخصص در این بخش استفاده و بودجه لازم را به دستگاه ها اختصاص دهد.

در ادامه علیرضا درویش نژاد ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان به تشریح دستور کار جلسه که انتخاب اولویت ها در حوزه آسیب های فرهنگی اجتماعی بود اشاره کرد و پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضاء را مطرح و به بحث و نظر گذاشته شد.


9484052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است