فرهنگی‌هنری 08:59 - 12 بهمن 1393
رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: اگر جمعیت گردشگران ورودی بیشتر از آنچه هست شود، اوضاع خوبی نخواهیم داشت، چون از نظر زیرساخت هنوز آمادگی پذیرش جمعیت بیشتر را نداریم.

برای خدمات نداده پول می‌گیرند!

ابراهیم پورفرج با اشاره به گسترش تبلیغات درباره ایران در فضای مجازی و راه‌اندازی کمپین‌های گردشگری، اظهار کرد: شاید برخی از این اقدامات در جذب گردشگر اثرگذار باشد؛ اما باید توجه کرد بیشتر گردشگرانی که ایران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند فقط با یک حرف و شعار ساده اقناع نمی‌شوند، بلکه آن‌ها معمولا پیش از سفر مطالعه و تحقیق می‌کنند تا خود به این نتیجه برسند که این مقصد برای سفر کردن، جذاب و امن است.

او ادامه داد: متأسفانه مسوولان هنوز به برخی واقعیت‌های صنعت گردشگری در ایران واقف نشده‌اند و خبر ندارند چه شرایطی در فصل گردشگری انتظارمان را می‌کشد. از فصل خلوتی نمی‌توان اوضاع را ارزیابی کرد. همین حالا هتل‌های با کیفیت‌تر اعلام کرده‌اند برای اسفندماه جای خالی ندارند و اگر هم یک درصد تورهایمان را کنسل کنیم، آن‌ها (هتل‌ها) تمام هزینه را کسر می‌کنند.

پورفرج اضافه کرد: برخی هتل‌ها، شرایط خاصی را برای رزرو اتاق اعمال کرده‌اند که دست تورگردان و گردشگر را بسته و تصمیم‌گیری را سخت کرده است، مثلا آن‌ها اتاق‌ها را برای یک دوره زمانی مشخص می‌فروشند، درحالی که ممکن است آن زمان مورد نظر گردشگر نباشد، آن وقت است که هماهنگی برای رزرو و یا لغو اتاق سخت می‌شود. اگر گردشگر نخواهد یک شب از این دوره‌ی زمانی را در هتل بماند باید در هر حال پول آن یک شب را بپردازد، در واقع ماجرای گردشگر، آش نخورده و دهن سوخته است. آیا این کار آسیب فنی و شرعی ندارد؟ چطور می‌شود خدمات نداد؛ اما پول آن را گرفت؟!

رییس جامعه تورگردانان بار دیگر از مسوولان درخواست کرد پیش از فرا رسیدن فصل شلوغی سفر تکلیف ویزای فرودگاهی را که قرار بود مدت اعتبار آن از دو هفته به یک ماه ارتقاء یابد و قابل تمدید شود، مشخص کنند تا مشکلی در رفت و آمد گردشگران پیش نیاید.

او گفت: اعتبار دو هفته‌ای ویزای فرودگاهی که قابل تمدید هم نیست، تصمیم‌گیری را برای بسیاری از گردشگران خارجی سخت کرده است. برای صنعت گردشگری کشور با چشم‌اندازهای مثبتی که ترسیم شده،‌ بهتر است به این طرح سریع‌تر رسیدگی شود تا گردشگران هم تکلیف خود را بدانند.

انتهای پیام


5746436
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است