استانی 17:39 - 28 آبان 1397

خشکیدگی جنگل های کشور را تهدید می کند/تعیین تکلیف دام در جنگل

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز غیبی عصر دوشنبه در گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون تمام کشور با پدیده تغییر اقلیم درگیر است و یکی از پیامدهای تغییر اقلیم آتش سوزی است.

وی با اشاره به این که جنگل های خارج از شمال در زاگرس بیش از سایر نقاط شاهد آتش سوزی بوده ایم، افزود: عوامل انسانی و عمدی دلیل اصلی آتش سوزی در جنگل های زاگرس اعلام شده هرچند خشکیدگی بر اثر افزایش دما و کاهش رطوبت هم یکی از عوامل اصلی بوده است.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بیان این که نیاز آبی جنگل های کشور افزایش یافته است، تاکید کرد: در جنگل کاری های دیم دوره آبیاری باید کوتاه شود و در جنگلکاری سنواتی باید جابهجایی مرتع اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر این که طرح پیشگیری از خشکیدگی جنگل ها باید اجرایی شود، بدون اشاره به آمار خشکیدگی ادامه داد: وضع جنگل های کشور خوب نیست و باید راهکارهای مناسبی برای کاهش اثرات خشکیدگی اجرا کنیم.

غیبی با بیان این که وضعیت مراتع کشور و حضور دام در جنگل باید تعیین تکلیف شود، متذکر شد: احیاء و بازسازی مناطق سوخته شده باید در دستور کار قرار گیرد چرا که بی توجهی به این موضوع می تواند با هجوم گونه های مهاجم اکوسیستم و حیات جنگل را بهم بزند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کاری نکنیم و حتی یک درخت نکاریم اما وضع موجود را برای آینده حفظ کنیم که شرمنده نسل آینده نشویم.


9977727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است