علمی فناوری 15:38 - 04 مرداد 1396
آخرین رویداد طرح توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

آخرین رویداد طرح توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین رویداد اولین دوره طرح توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و با مدیریت مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک فناوری پردیس از دی ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود در این هفته برگزار می شود.

طرح توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان طرح جامعی متشکل از چند رویداد پیوسته برای ۱۰۰نوآور و مخترع از سراسر کشور است که در این دوره، مخترعان عضو بنیاد ملی نخبگان آمادگی لازم به منظور ارتقاء از سطح ۳ به سطح ۲ را کسب می کنند.

این طرح که با کارگزاری مرکز نوآوری یاس ، از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در دی ماه سال گذشته شروع شده بود در قالب ۳ رویداد و یک پنل به منظور توانمند کردن مخترعین در بازار کار و تجاری سازی محصول و حضور در بازارهای داخلی و بین المللی روزهای پایانی خود را پیش رو دارد.

ترنج، توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان

محمد حسین عسکری مدیر مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک فناوری پردیس گفت: تا سال های گذشته مخترعین برای کسب شاخص های بنیاد ملی نخبگان برای رفتن از سطح ۳به سطح ۲ شخصا اقدام به گذراندن دوره های مربوطه می کردند البته بنیاد هم به این افراد مبالغی را پرداخت می کرد اما متاسفانه چون این شیوه کارایی و هدفمندی لازم را نداشت معمولا این ارتقا و فرایند تبدیل ایده به شرکت انجام نمی‌شد، از این رو بنیاد ملی نخبگان بر آن شد تا با کمک پارک فناوری پردیس طرح «توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان» را با عنوان طرح «ترنج» به منظور کسب توانمندی هایی در حوزه توسعه فردی و تجاری‌سازی اختراعات مخترعان برگزار کند.

کارگاه ها و پنل های تخصصی این دوره

وی در ادامه به مباحث قابل ارائه در این رویداد اشاره کرد و گفت: سومین رویداد این دوره در ۵ و۶ مرداد برگزار می شود که در این رویداد کارگاه‌های آشنایی با بازار دارایی فکری، حسابداری در شرکت های نوپا، بیمه و مالیات، هوش مالی و تدوین طرح کسب و کار ارائه خواهد شد.

عسکری تاکید کرد: پنل های مشاوره برای مباحث مربوط به طراحی صنعتی، اخذ مجوز و گواهینامه، مدل کسب و کار، تجاری سازی ، فرایند دانش بنیان شدن و پنل فن بازار ملی ایران، همچنین برگزاری اختتامیه دوره اول طرح ترنج با حضور نماینده بنیاد ملی نخبگان، از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این رویداد است.

پنل تشویقی برای طرح های برتر

مدیر مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک فناوری پردیس به آخرین برنامه اجرایی این دوره از طرح ترنج که احتمالا در شهریور ماه سال جاری برگزار می شود اشاره کرد و گفت: پنل تشویقی ارائه به سرمایه گذاران آخرین برنامه این دوره است که در حضور سرمایه گذاران، مخترعین منتخب، فرصت این را می یابند تا طرح خود را  برای سرمایه گذران ارائه کنند تا علاوه بر کسب این تجربه، شانس خود را برای جذب سرمایه گذار امتحان نمایند.

مرکز نوآوری یاس،کارگزار اجرایی پارک

عسکری در ادامه به نقش مرکز نوآوری یاس به عنوان کارگزار این طرح اشاره کرد و گفت:  مرکز نوآوری یاس یکی از مجموعه های مستقر در پارک فناوری پردیس است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده و در این طرح با توجه به رویکرد پارک در استفاده  از تمام توانمندی های شرکت های عضو مسئولیت برگزاری این رویدادها را به عهده گرفته است.

آینده ای به وسعت توانمندسازی همه مخترعین

مدیر این مرکز در پاسخ به این سوال که آینده این طرح و دوره های بعدی را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: مساله حائز اهمیت این است که بدانیم روند این طرح فقط محدود و منتهی به برگزاری یک دوره  و توانمندسازی تنها ۱۰۰نفر نخبه نیست، این طرح یک فرایند متشکل از چند رویداد و برخی برنامه های راهبردی و حجم متناسبی از آموزش ها است، در این طرح هم افزایی بین مخترعین شکل می گیرد و سازوکار درستی برای رسیدن به این مهم شکل گرفته است. وی تاکید کرد: این طرح با مذاکرات و جلسات زیادی توسط کارشناسان در یک قالب جدید طراحی شده و حتما قصد داریم در ادامه با توجه به تجارب به دست آمده در این دوره، طرح را تکامل داده و کاربردی‌تر اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: مثلا برای حذف برخی هزینه ها و رفت و آمدهای مخترعین و نخبگان از شهرستان ها به تهران قصد داریم برخی از بخش ها مانند  تدوین نسخه توانمندسازی و تجاری سازی طرح ها را، در بسترهای مجازی انجام دهیم.

عسکری همچنین به توسعه و تسری این طرح به سایر سطوح بنیاد اشاره کرده و گفت: در حال انجام مذاکراتی با بنیاد ملی نخبگان هستیم که برای دوره های بعدی مانند ارتقا طرح‌های مخترعین از سطح ۲به ۱ و ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان بالغ نیز دوره هایی را تعریف و اجرا کنیم.


9297173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است