اقتصادی 11:41 - 04 اسفند 1396
ایسنا گزارش می دهد
قسمتی از سهام دولتی شرکت های ذوب آهن اصفهان، حمل و نقل خلیج فارس، آلومینیوم ایران، نورد و لوله اهواز و بیمه آسیا و بیمه البرز در نیمه اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

جزییات واگذاری سهام دولتی ۶ شرکت

به گزارش ایسنا، یکی از عرضه‌های سازمان خصوصی سازی در اسفند ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت ذوب آهن اصفهان است.

۱۶.۶۷ درصد سهام این شرکت با قیمت پایه هر سهم ۷۵ تومان عرضه می شود تعداد کل سهام ثبت شده این شرکت بیش از ۳۳ میلیارد سهم است که بیش از ۵ میلیارد آن در ۱۵ اسفند ماه جاری در بازار دوم فرابورس ایران مورد معامله قرار می گیرد.

فروشنده این سهم سازمان خصوصی سازی به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد می باشد خریدار این سهم باید ۱۰ درصد از سهم را نقد و مابقی را طی اقساط مساوی ۶ ماهه در ۸ سال با نرخ ۱۳ درصد است.

همچنین در ۱۴ اسفند ماه، ۷۸.۳۷ درصد از سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به صورت عمده و با قیمت پایه هر سهم ۲۳۶۶ ریال در بازار دوم بورس تهران معامله خواهد شد. در مجموع ۲۷۳ میلیون و ۵۲۸ هزار سهم دولتی این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

علاوه بر این ها بخشی از سهم دولتی دو شرکت بیمه آسیا و بیمه البرز هر دو در بورس تهران واگذار خواهد شد. ۶۹۳بیش از هزار سهم از بیمه البرز به قیمت هر سهم قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از ۱۲۷۵ ریال کمتر نباشد در بازار اول بورس معامله می شود.

۴۳۳ میلیون از سهم بیمه آسیا نیز به قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از ۱۹۲۰ریال کمتر نباشد واگذار خواهد شد. هر دو این شرکت در ۱۲ بهمن در بورس عرضه می شوند. همچنین آلومینیوم ایران و نورد و لوله اهواز از جمله شرکت های دیگری هستند که قسمتی از سهم دولتی آن در اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

انتهای پیام


9688401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است