گوناگون 16:28 - 29 اردیبهشت 1398

انقلاب فرزند حوزه  است اما خروجی این مادر در کام فرزند حداقلی است

به گزارش خبرگزاری مهر، قسمت هفتم برنامه اندیشه محور چهارسو با حضور استاد حجت الاسلام حسین رهدار،، پژوهشگر، استاد دانشگاه و رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با موضوع محوری فقه نظام، فقه مضاف و فقه حکومتی، نقد و بررسی جریانات داخلی حوزه علمیه و نسبت آنها با مسائل روز و ناگفته‌هایی از بودجه مراکز پژوهشی حوزه علمیه منتشر شد.

مطلب زیر گزارش کوتاهی از برخی موارد مهم این گفت و گو است:

اینکه گفته شود آیا فقه_نظام داعیه جانشینی علوم انسانی را دارد، اگر منظور از علوم انسانی همین علوم دانشگاهی وارداتی از غرب باشد، در این صورت بله فقه به عنوان یک علم اسلامی قرار نیست با آنچه از غرب آمده و طبعاً خروجی آنها هم مقومات تمدّن غرب می‌شود، کنار بیاید و خود علوم_انسانی_اسلامی را تولید می‌کند.

بودجه‌ای که در اختیار فرد قرار داده اند، معادل بودجه بیش از صد مؤسسه در قم است. الان هم بروند دغدغه فرهنگ را از همان فرد مطالبه کنند. با وجود صرف بودجه‌های میلیاردی ورزشی، وقتی می‌خواهیم فقه_ورزش را وارد وزارت ورزش کنیم معاون وزیر می‌گوید بودجه نداریم.حوزه نجف با چشم پوشی از فقه_حکومتی، حتی در فقه_اجتماعی نیز صدگام از حوزه قم عقب است.



انقلاب فرزند حوزه است، اما خروجی این مادر در کام فرزند حداقلی است. اکنون جریان_سنتی در قم هژمونی است، اما بسیار زود نه از درون حوزه بلکه از درون اجتماع منکوب خواهد شد.

برای مشاهده فیلم کامل این گفت و گو به سایت آپارات مراجعه کنید.


10131051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است