علمی فناوری 14:30 - 03 اسفند 1396
با همکاری معاونت علمی انجام می‌شود؛
نخستین همایش «وقف و علم و فناوری» با همکاری معاونت علمی چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش «وقف و علم و فناوری»

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری (الگوی توسعه و ترویج)» با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه وقف دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، کمیته یاوران وقف علم و فناوری، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دیگر نهادهای علمی کشور، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

در این همایش مسئولین عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد نقشه جامع علمی کشور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آستان قدس رضوی، استادان برجسته دانشگاه و حوزه درزمینه الگوهای توسعه و ترویج فرهنگی در رابطه وقف و علم و فناوری سخنرانی خواهند داشت.

محورهای نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری (الگوی توسعه و ترویج)» شامل تبیین ضرورت توسعه وقف در عرصه علم و فناوری؛ تحلیل و تفسیر کلام امام و رهبری پیرامون وقف در زمینه علم و فناوری؛ تببین نیات و مصادیق وقف در حوزه علم و فناوری در کشور شامل: مدارس، دانشگاه، مراکز پژوهشی، جوایز علم و فناوری، حمایت از نخبگان، نوآوران و تجاری‌سازی فناوری‌ها، گرنت‌های پژوهشی، تقویت زیرساخت‌های توسعه فناوری، حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های نوپا است.

از دیگر محورهای این رویداد می‌توان به تببین نقش وقف در تحقق سیاست‌های کلان علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی، بررسی و تحلیل تجارب موفق بین‌المللی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، الگوی توسعه و اجرایی‌سازی گفتمان وقف در حوزه علم و فناوری، الگوی فرهنگی مناسب جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف در زمینه علم و فناوری در بین گروه‌های مختلف (فعالین عرصه علم و فناوری، گروه‌های خیرین و واقفان، ایرانیان خارج از کشور، عموم مردم و غیره) اشاره کرد.

مدل‌های مختلف جذب منابع خیرین و واقفان عرصه علم و فناوری (وقف و اخوات آن، وقف مشارکتی و غیره)؛ الگوهای مختلف ساختاری مناسب جهت توسعه وقف در زمینه علم و فناوری (بانک و صندوق‌های وقفی، بنیادهای حامی دانشگاهی، بنیادهای تحقیقاتی و غیره)؛  بهبود نظام مدیریت وقف در زمینه علم و فناوری به عنوان راهکاری اساسی در توسعه وقف علم و فناوری؛ نقش سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری (رگولاتوری) در توسعه وقف علم و فناوری از دیگر محورهای نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری (الگوی توسعه و ترویج)» محسوب می‌شود.

همچنین می‌توان به محورهایی چون نقش بازیگران مختلف (حاکمیت، حوزه‌های علمیه، فعالین عرصه علم و فناوری، سازمان‌های مردم‌نهاد و غیره) در توسعه وقف در حوزه علم و فناوری؛ راهبردها و اقدامات موردنیاز در توسعه وقف در حوزه علم و فناوری؛ بررسی و تحلیل تجارب مدیریتی وقف و امور خیریه در کشورهای مختلف (کشورهای اسلامی و غیر اسلامی)؛ نقش علم و فناوری در احیاء و ارتقای بهره‌وری موقوفات اشاره کرد.

راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات کشاورزی؛ راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری بقاع متبرکه؛ راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات آب؛ راهکارهای علمی و فناورانه در احیا و ارتقای بهره‌وری سایر موقوفات؛ وقف علمی و فناورانه و نقش آن در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات از موضوعاتی است که در نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری (الگوی توسعه و ترویج)» مطرح می‌شود.

نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری (الگوی توسعه و ترویج)» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ در مشهد مقدس برگزار می‌شود. 

انتهای پیام


9687718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است