بین‌الملل 00:01 - 30 دی 1395
یکی از اعضای خانواده رئیس جمهور سابق مصر اعلام کرد که بنا بر حکم دادگاهی، تمامی 7 نفر اعضای خانواده‌اش در لیست سیاه تروریستی گنجانده شده است.

دادگاهی در مصر خانواده «محمد مرسی» را در لیست سیاه قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خانواده «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که اسامی تمامی ۷ عضو این خانواده در لیست سیاه تروریستی قرار داده شده است.

دادگاهی در مصر، پنج‌شنبه هفته گذشته نام محمد مرسی رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر و برخی شخصتی‌های سیاسی بارز را به همراه «محمد ابو تریکه» بازیکن سابق مصر در این لیست گنجاند.

بنا بر اعلام وبگاه خبری «خلیج آنلاین»، وزارت دادگستری یا شورای عالی قضایی هنوز به انتقاداتی که به این حکم دادگاه شده است، واکنشی نشان نداده‌اند.

در این ارتباط، احمد مرسی، پسر ارشد محمد مرسی و سخنگوی خانواده مرسی گفت: «پدرم، مادرم، من و همه برادران و خواهرانم، شیما، اسامه، عمر و عبدالله در لیست سیاه تروریست‌ها قرار گرفته‌ایم».

خبرگزاری آناتولی ترکیه، به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده مرسی که  به دلایل شخصی خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این اولین بار از زمان برکناری محمد مرسی است که علیه همسر وی حکم قضایی صادر می‌شود.

لازم به ذکر است که محمد مرسی به همراه پسرش اسامه، هم اکنون بنا به مسائلی که بدان متهم شده‌اند، در زندان به سر می‌برند.

لیست سیاه جدید تروریسم که روز شنبه از طرف دادگاه مصر منتشر شد، شامل اسامی 1502 نفر است که در بین آن‌ها، شماری از اعضای اخوان المسلمین و شخصیت‌های سیاسی مصر وجود دارد. این لیست در نوع خود بزرگترین لیستی است که تا به حال در ارتباط با «تروریسم» در مصر تهیه شده است.


8684014
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین که در شرایط نامناسبی قرار دارد، از کشور‌های عضو ناتو که ادعا می‌کنند متحد اوکراین هستند درخواست سلاح بیشتر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اتحادیه اروپا ۴ شهرک‌نشین و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است