استانی 15:48 - 26 مرداد 1396
حفاری خط دوم ایستگاه قطار شهری تبریز، پس از یک‌سال تلاش مداوم به پایان رسیده و تجهیزات حفاری TBM با موفقیت از مسیر زیرزمینی این ایستگاه خارج شد.

پایان حفاری خط دوم قطار شهری تبریز

‌به گزارش ایسنا، ‌عملیات حفاری خط دوم متروی تبریز، سال گذشته با پایان حفاری ایستگاه شماره یک شدت گرفت و در مدت یک‌سال با تلاش شبانه روزی ۶۰۰ نفر از عوامل فنی مهندسی و اجرایی در عمق ۴۰ متری زمین به ایستگاه شماره دو رسیده است.

قطر حفاری این تونل۱۰ متر است و دو خط رفت و برگشت به‌طور موازی در کنار یکدیگر قرار دارد.

تا کنون ۳.۵ کیلومتر از مسیر زیرزمینی خط دو با لحاظ اصول زیرساختی حفر شده و با اجرای موفق عملیات حفاری دو ایستگاه نخست، پیش‌بینی می‌شود. عملیات اجرایی و حفاری سایر ایستگاه‌ها، با توجه به فاصله‌های کوتاهی که از یکدیگر دارند، با سرعت به مراتب بیشتری پیگیری شود.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.



انتهای پیام


9369676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است