علمی فناوری 23:46 - 31 تیر 1393

خیلی از افراد ممکن است که دیگر دوست ندارند در فیسبوک فعالیت کنند و تمایل دارند که از این شبکه اجتماعی خلاص شوند؛ اغلب این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول کسانی هستند که بصورت موقت می‌خواهند از این شبکه اجتماعی فاصله بگیرند، اما برای آینده برنامه‌ای دارند که مجدد بازگردند و اطلاعاتشان را نیز داشته باشند؛ دسته دوم افرادی‌ای هستند که به‌هیچ وقت نمی‌خواهند به فیسبوک برگردند.

در این مقاله، شما با نحوه غیرفعال سازی حساب خود (مخصوص دسته اول) و حذف کامل حساب کاربری (مخصوص دسته دوم) آشنا خواهید شد.

برای دسته‌ی اول از کاربران که تصمیم به بازگشت دارند و تنها می‌خواهند حساب کاربری خود را به‌صورت موقت حذف کنند، می‌توانند با Deactivate کردن اکانت خود، از فیسبوک خارج شده، اما کماکان اطلاعاتشان در آن باقی می‌ماند و درصورت بازگشت، تمامی عکس‌ها، پست‌ها، ویدئوها و … را خواهند یافت.

  • چگونه حساب خود را Deactivate کنیم؟

در قدم اول، ابتدا وارد وب‌سایت فیسبوک شده؛ در حساب خود Login کنید تا صفحه زیر برای شما نمایان شود. با توجه به عکس، در قسمت مشخص شده، وارد بخش Settings شوید.

Facebook-Nav-Settings

با باز شدن صفحه Settings در فیسبوک، در منوی سمت چپ با گزینه‌های متعددی روبرو خواهید شد؛ وارد بخش Security شوید. در انتهای صفحه‌ی Security، عبارتی با محتوای «Deactivate your account» را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

How-to-deactivate-Facebook-account

با کلیک کردن بر روی این عبارت، شما به صفحه‌ای انتقال داده می‌شود که از شما دلیل خروجتان را می‌پرسد. همچنین لیستی از دوستانتان را برایتان به نمایش می‌گذارد و می‌گوید که این‌ها ممکن است که برای شما دلتنگ شوند!

Deactivate-Facebook-reason-for-leaving

درصورتی که شما دارای صفحاتی در فیسبوک هستید، با Deativate کردن اکانت خود، این صفحات نیز به تبع از آن، غیرفعال خواهند شد؛ مگر اینکه پیش‌تر یکی از دوستانتان را بعنوان مدیر در این صفحه انتخاب کرده باشید تا بتواند بجای شما امور صفحات را انجام دهد.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم که تیک مربوط به Email opt out را بزنید؛ چرا که در غیراینصورت، ممکن است inbox ایمیلتان از دعوت‌های به Eventها در فیسبوک و سایر ایمیل‌هایی آن پر شود. دقت کنید که با غیرفعال‌سازی موقت، دوستانتان همچنان می‌توانند برای شما eventهایی را ارسال کنند!

حال با کلیک بر روی Confirm، حساب شما غیرفعال شد و از فیسبوک خارج شدید! دقت کنید که با ورود مجدد، حساب شما فعال خواهد شد! پس حواستان باشد که احیاناً لوگین نکنید؛ مگر زمانی که می‌خواهید به فیسبوک بازگردید.

  • چگونه حساب خود را برای همیشه پاک کنیم؟

برای دسته دوم از افرادی که به‌هیچ عنوان نمی‌خواهند به فیسبوک بازگردند و تمایل دارند که حساب خود را حذف کنند، ابتدا می‌بایست به صفحه‌ی حذف حساب مراجعه کنند. درصورتی که درخواست شد، نام‌کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا Login شوید.

Delete-Facebook-account

با کلیک بر روی Delete my account، حساب شما بطور کلی از بین خواهد رفت؛ پس در هنگام انتخاب این گزینه، دقت کافی را داشته باشید.

درصورتی که بخواهید پیش از حذف اکانت خود بصورت کامل، یک نسخه از اطلاعات فیسبوکتان (شامل پیام‌های رد و بدل شده، پست‌ها و …) را داشته باشید، کافیست که به منوی Settings رفته و سپس بر روی عبارت Download a copy of your Facebook data کلیک کنید.

Facebook-Download-Copy

اطلاعات در بین ۵ الی ۱۰ دقیقه، با مراجعه مجدد به همین صفحه، آماده دانلود شدن خواهند بود. دقت کنید که در همان لحظه اطلاعات آماده نمی‌شوند و می‌بایست که حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه، مجدداً به این صفحه بازگردید.

Download-Facebook-data


4302158
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است