استانی 21:40 - 09 مهر 1393
آقایی عنوان کرد؛
نظرآباد - خبرگزاری مهر: فرماندار نظرآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل تپه ازبکی برگزار شد، با اشاره به مباحث مربوط به مالکیت تپه ازبکی اعلام کرد: باید محدودیت بازدید عمومی از تپه ازبکی برطرف شود و در این زمینه چند طرح در دستور کار قرار دارد.

محدودیت بازدید از تپه ازبکی برطرف شود/ اعتبارات مالی برای مرمت این اثر تاریخی جذب شود

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به هفته میراث فرهنگی، جلسه شورای اداری شهرستان نظرآباد عصر امروز با حضور فرماندار و مدیران ارشد شهرستان در محل تپه ازبکی برگزار شد.

یکی از محورهای اصلی این جلسه ارائه راهکارهای مرمت، بازسازی و بهسازی این اثر تاریخی بود، مقرر شد با تخصیص اعتبارات ملی و استانی این اثر تاریخی مورد بازسازی قرار گیرد.

در حاشیه این بازدید شهریار آقایی فرماندار نظرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال های گذشته متاسفانه به درستی از این مجموعه تاریخی و باستانی نگهداری نشده است، و نتوانستیم به خوبی از ظرفیت آن برای جذب گردشگر و معرفی تاریخ و تمدن کهن نظرآباد به مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه در جهان صنعت گردشگری یکی از درآمدزا ترین صنایع است، گفت: اگر بتوانیم به درستی تپه ازبکی را به مردم معرفی شود، از یک سو در جذب گردشگر به استان البرز و شهرستان نظرآباد موفق بوده و از سوی دیگر درآمد پایدار برای شهرستان ایجاد می شود.

فرماندار نظرآباد با اشاره به مباحث مربوط به مالکیت تپه ازبکی گفت: در گام نخست باید محدودیت بازدید عمومی از تپه ازبکی برطرف شود و در این زمینه چند طرح در دستور کار قرار دارد.

آقایی افزود: همچنین باید با تعامل و رایزنی مستمر با دستگاه های ملی و استانی، اعتبارات مالی لازم برای حفظ و نگهداری و مرمت و بازسازی و حتی کاوش های علمی جدید در محوطه تاریخی تپه ازبکی جذب شود.

وی در پایان اعلام کرد: برای رسیدن به این اهداف در تلاش هستیم تا یکی از جلسات شورای اداری استان البرز و با حضور روسای دستگاه های اجرایی در تپه ازبکی برگزار شود.

گفتنی است؛ تپه ازبکی با قدمت بیش از 9 هزار سال یکی از مهمترین آثار باستانی و تاریخی ایران به شمار می آید و حفاری و کاوش های علمی محدودی در تپه ازبکی انجام شده است که نشان می دهد در 9 هزار سال پیش این منطقه دارای تمدن بوده است.


4852837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است