استانی 20:20 - 30 آبان 1396
نماینده مردم اردبیل در مجلس:
اردبیل – نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی آب، برق و گازرسانی را به تنهایی عامل ماندگاری روستائیان در روستاها ندانست و گفت: جلوگیری از مهاجرت در گرو ایجاد و توسعه اشتغال است.

جلوگیری از مهاجرت روستائیان در گرو ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فیضی شامگاه سه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای اردبیل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده مشکل روستاییان موضوع اشتغال است.

وی افزود: نبود زمینه‌های شغلی موجب می‌شود حتی با وجود راهسازی و آب و برق‌رسانی روستایی ماندگار نشده و به شهرها مهاجرت کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه نهادهایی که برای روستاییان خدمات ارائه می‌کنند نیز متمرکز نیستند، اضافه کرد: عدم تمرکز خود مشکلاتی را به دنبال دارد.

فیضی به ضرورت ایجاد هم‌افزایی بین واحدها تأکید کرد و افزود: از سویی باید زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی در روستاها فراهم کرد.

وی متذکر شد: در خود استان اردبیل تسهیلات اشتغال زایی ویژه روستاییان به میزان ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۲۰ میلیارد تومان از آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای استفاده از این تسهیلات ۸۰ میلیارد تومان طرح ارائه شده است.

به گفته فیضی در تفاهم‌نامه دیگری با یکی از بانک‌ها تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده که برای این بخش نیز ۱۵ میلیارد تومان طرح ارائه شده است.

وی متذکر شد: این تسهیلات به اشتغال‌زایی در روستاها در حوزه‌های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی و صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد.


9546832
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است