سیاسی 20:59 - 07 اردیبهشت 1394
دولت اوباما هنوز امیدوار است که یک توافق هسته ای، اثری بر ایران خواهد داشت و این کشور را قانع می کند که آرمان های خود را در ازای یک حس عادی، رها کند.

ایران انقلابی، آمریکا را به بازی گرفته است

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (NYtime) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران از انقلاب خود دست نمی کشد" به بررسی امیدواری ها از مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 پرداخت.

 

 

نیویورک تایمز می نویسد: «با امضای بیانیه توافق اولیه میان آمریکا و ایران در ماه گذشته، برخی در انتظار این بودند که ایران از بلندپروازی های و آرمانهای انقلابی خود دست بکشد و به عنوان یک بازیگر وظیفه شناس وارد نظام بین الملل شود؛ اما چنین خوشبینی [اشتباه است چرا که]، این واقعیت را نادیده گرفته شده که دولت فعلی ایران نیز هنوز همان ویژگی های تاریخ طولانی امپراطوری و بلندپروازی های منطقه ای دیرینه را داراست.»

 

 

این پایگاه آمریکایی با متهم کردن ایران به سلطه گری به خاطر حمایت از مظلومان منطقه می نویسد: «ایران یک قدرت انقلابی با آرمان های سلطه طلبانه است. به عبارت دیگر ایران کشوری است که به دنبال اعمال سلطه خود در منطقه است و بر اساس قواعد بازی عمل نخواهد کرد. اما دولت اوباما هنوز امیدوار است که یک توافق هسته ای، اثری بر ایران خواهد داشت و این کشور را قانع می کند که آرمان های خود را در ازای یک حس عادی، رها کند.»

 

 

در ادامه این مقاله ضمن مقایسه ایران با قدرت های استعمارگر و جنگ طلبی که جنگ جهانی اول و دوم را به راه انداختند، آمده است: «جهان در گذشته حضور قدرت های سلطه طلب را تجربه کرده است؛ روسیه، فرانسه، آلمان، ژاپن و انگلیس، تا قبل از جنگ جهانی اول، همگی چنین آرمان هایی داشتند. چنین قدرت هایی، جهان را در سال 1914 و 1939 درون جنگ جهانی کشاندند؛ آلمان نازی به دنبال تسلط بر تمامی اروپا از اقیانوس اطلس تا رود ولگا و تنزل دادن کشورهای دیگر به دولت های تابع و برقرار کردن کنترل کامل نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک بود.»

 

 

نیویورک تایمز در ادامه مدعی می شود که "در پی این تباهی و هرج و مرج، پس از جنگ جهانی دوم با رهبری ایالات متحده نظم بر جامعه بین الملل حاکم شد" [!] و می نویسد: «قوانینی که با هدف تحت کنترل نگه داشتن چنین قدرت هایی، وضع شد، عمل کرد و امروزه حتی کشورهایی با تمایلات سلطه طلبانه مانند چین نیز مشروعیت این نظم بین المللی [به رهبری آمریکا] را تصدیق کرده اند.

 

اما در این میان، ایران با بی پروایی نظم جهانی را که آمریکا آن را رهبری می کند، به بازی گرفته و آن را را نادیده می گیرد و به تلاش برای گسترش قدرت خود ادامه می دهد.»

 

 

نگارنده این مقاله در ادامه، حمایت ایران از مردم مظلوم فلسطین و همپیمانی با گروه های شیعی را به عنوان مصادیق بر هم زدن نظم نوین جهانی معرفی کرده است.

 

نیویرک تایمز در پایان اضافه می کند: «آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در ماه فوریه سال 2013 مذاکره با غرب را یک ترفند فریبنده [از سوی غرب] خوانده و با قاطعیت گفت: "من یک دیپلمات نیستم؛ من یک انقلابی ام."



به هر حال انتظار نداشته باشید ایران به این زودی ها و در زمانی نزدیک، اصول خود را کنار بگذارد.»

 

 

شایان ذکر است همزمان با مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و بحث ها در خصوص موافقت رهبر معظم انقلاب با مذاکرات هسته ای با آمریکا، ایشان در بهمن ماه سال گذشته فرمودند: «بنده عقیده‌ام این است که اگر حتّی در مسئله‌ی هسته‌ای هم همان‌جور که آنها دیکته می کنند ما پیش برویم و دیکته‌ی آنها را قبول کنیم، باز هم حرکت مخرّب آنها و تحریم های آنها برداشته نخواهد شد؛ انواع و اقسام مشکلات را باز هم درست میکنند؛ چون با اصل انقلاب مخالفند.»

 

 

 

 

506



 


6274719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است