اقتصادی 10:03 - 31 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
بر اساس اعلام مسئولان، مهلت دریافت اوراق سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی به پایان رسید.

مهلت توزیع اوراق سهام عدالت کارگران فصلی پایان یافت/ دارندگان برگه سهام در انتظار داد و ستد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ توزیع سهام عدالت در کشور بر اساس بند «ج» سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به اقشار هدف مورد نظر در قانون انجام شد.

هدف از اجرای این طرح، مشارکت دادن مردم در تولید و اقتصاد و همچنین بهره‌مندی همه اقشار به صورت عادلانه از منافع حاصل از تولید و فعالیت‌ اقتصادی در کشور است.

هم‌اکنون از 45.3 میلیون نفر مشمول شناسایی شده دریافت سهام عدالت، حدود 42 میلیون نفر ثبت‌نام شده‌اند و آخرین مرحله فراخوان که مربوط به شناسایی و ثبت نام کارگران فصلی و ساختمانی است که در اغلب استان‌ها انجام شده و تنها در استان تهران به دلیل گستردگی و تعداد بالای مشمولان هنوز در حال انجام است.

تعداد کارگران فصلی و ساختمانی مشمول دریافت سهام عدالت یک میلیون و 960 هزار خانوار هستند که در مجموع با احتساب اعضای خانوار آنها، تعداد کل مشمولان سهام عدالت این گروه 6 میلیون و 550 هزار نفر برآورده شده است.

تحویل اوراق سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در استان تهران که بیشترین مشمول را در کل کشور دارد، از خرداد امسال آغاز شده و بر اساس اعلام مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران در این مرحله 280 هزار خانوار که از سال گذشته ثبت‌نام و تکمیل مدارک کرده‌اند، مشمول دریافت سهام عدالت هستند که در مجموع تعدادشان حدود 900 هزار نفر است.

به گفته مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی، تمام دارندگان دعوت‌نامه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی که تاکنون موفق به ثبت نام نهایی و دریافت برگه سهام عدالت نشده‌اند، تا پایان مردادماه فرصت دارند، با مراجعه به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی نسبت به ثبت‌نام نهایی و دریافت برگه‌های سهام عدالت اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: اگر تعداد مشمولان جامانده‌ زیاد باشد، احتمال تمدید این زمان جهت ثبت‌نام نهایی و دریافت برگه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی وجود خواهد داشت.

اما با توجه به آنچه مسئولان اعلام کرده‌اند، امروز آخرین روز دریافت برگه سهام عدالت از سوی کارگران فصلی و ساختمانی است.

البته در حال حاضر اوراق سهام عدالتی که در اختیار مردم است و مبلغ اسمی آن ده میلیون ریال است، قابلیت خرید و فروش ندارد و فروش وکالتی آن هم غیرقانونی است، اما پیش‌بینی می‌شود به زودی و با احتساب 50 درصد تخفیف اعمال شده برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، حدود 15 درصد سهام عدالت در وجه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد. در این صورت مشمولان می‌توانند تا سقف سهام آزاد شده، آن را تملک یا خرید و فروش کنند.

حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون چند روز پیش در این باره گفت: این موضوع به زودی در مجلس به بحث گذاشته می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی به سرانجام می‌رسد و خرید و فروش سهام عدالت تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

البته بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون تخصصی شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با عنوان دستورالعمل آماده‌سازی و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بازار سرمایه و معاملاتی شدن سهام آنها مواردی به تصویب رسیده است.

حالا باید دید با توجه به اینکه بخش زیادی از اقشار مختلف مردم که عمدتاً آسیب‌پذیر هستند، برگ سهام عدالت در اختیار دارند، دولت چه تصمیمی برای معاملاتی شدن این اوراق و فراهم کردن زمینه سودآوری آن برای مردم خواهد گرفت.


4532556
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است