استانی 04:08 - 30 مهر 1393
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان 30 مهر 57 را نتیجه تفکرمحوری مردم انقلابی همدان به ویژه دانش‌آموزان و حرکت آنها به سوی کمال با هدایت روحانیون دانست.

30 مهر نتیجه تفکرمحوری دانش‌آموزان همدان بود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر اهمیت واقعه 30 مهر سال 57 در همدان اظهار کرد: در نظام‌های توحیدی و اسلامی زندگی بر اساس اندیشه‌محوری و تفکر اصل و مبنا بوده است.

وی افزود: در نگاه توحیدی و اسلامی باید متفکرانه قدم برداشته و به تشخیص خوب و بد زندگی و نیز تحلیل خوشبختی و سعادت انسانها پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه احتمال نبود تشخیص درست زندگی از سوی برخی از افراد وجود دارد، خاطرنشان کرد: نقش روحانیون و کارشناسان دینی در کنار مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مهم و اثرگذار بوده و می‌توانند به هدایت مردم بپردازند.

وی اضافه کرد: روحانیون و علمای جامعه به ارائه چارچوب‌های مناسب برای تفکر در بین مردم می‌پردازند.

*لزوم ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و روحانیون

دشتکی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط دوسویه بین روحانیون و مردم گفت: نقش اثرگذار روحانیون برای رساندن افراد به کمال انسانی از طریق همکاری و مساعدت مردم امکانپذیر بوده و تلاش یک‌سویه به نتیجه نخواهد رسید.

وی از برقراری ارتباط دوسویه بین روحانیون و دانش‌آموزان سال 57 سخن راند و یادآور شد: بازتاب انسجام جامعه سال 57 در اعتراض همه‌جانبه مردم به ظلم و بی‌عدالتی رژیم طاغوت نمایان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: ما در راستای پیروزی انقلاب شاهد اعتراض‌های مختلف از جمله 30 مهر، هفت آبان و... در استان بودیم که برقراری ارتباط دوسویه میان روحانیون و مردم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کشتار دانش‌آموزان سال 57 از سوی نظام طاغوت بیان کرد: 30 مهر نتیجه تفکرمحوری و حرکت به سوی کمال جامعه با هدایت روحانیون است.

دشتکی با بیان اینکه در هر برهه‌ای از زمان، ارتباط مقبول در جامعه باید نهادینه شود، عنوان کرد: با نهادینه شدن ارتباط مردم و روحانیون بصیرت‌افزایی نیز معنا یافته و در این صورت ضربه دشمنان ناکارآمد می‌شود.

وی با بیان اینکه با بصیرت‌افزایی می‌توان امروزه به مقابله با جنگ نرم پرداخت، از تلاش دشمنان برای فروپاشی نظام از طریق استفاده از ابزارهای مختلف خبر داد.

* متخصصان دینی را برای مقابله با جنگ نرم آماده نکرده‌ایم

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اصول و ارزش‌های دشمن را چپاول و زورگویی دانست و افزود: هرچند این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که با وجود تلاش روحانیون به استفاده از ابزار و نیروی تبلیغی برای مقابله با دشمن، تلاش‌ها در حد انتظار نبوده است.

دشتکی با بیان اینکه ما متخصصان دینی را برای مقابله با جنگ نرم آماده نکرده‌ایم، گفت: باید در حوزه‌های فکری، فرهنگی و اندیشه‌ورزی به تهاجم با دشمن پرداخت. بهترین راه پیشبرد اهداف پیش رو، داشتن آرایش فرهنگی در راستای تحقق سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان افزود: امروزه حضور جوانان در مناسبت‌های مختلف برای پایداری نظام اسلامی بسیار چشمگیر بوده و باید به انسجام آنها پرداخت که حضور مبلغان فرهنگی لازمه این کار است.


5008701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است