سیاسی 14:01 - 25 مهر 1400
گزارش امیرعبداللهیان از تحولات منطقه در جلسه غیرعلنی/ موافقت نمایندگان با لایحه پروتکل حفاظت از محیط زیست دریای خزر/ تاکید نمایندگان بر ضرورت استفاده حداکثری از پیمان شانگهای/ موافقت با بررسی با اولویت لایحه رتبه‌بندی معلمان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۵ مهر

به گزارش ایسنا، جسله علنی امروز مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در این جلسه بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان و لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی را در دستور کار قرار دادند.

در جلسه غیرعلنی امروز هم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گزارشی از تحولات منطقه به نمایندگان ارائه کرد.

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن تشریح مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی تاکید کرد: با هماهنگی دولت و سایر دستگاه‌ها اقداماتی دنبال خواهد شد که تامین کننده منافع ملی ما باشد. آنچه که حائز اهمیت است این بوده که جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی با دقت مسائل منطقه را رصد می‌کند و در تحولات دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی اشراف کامل دارند.

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی درباره طرح محرمانه بودن اموال مسئولان و حواشی مطرح شده در این رابطه گفت: در خصوص مطالبی که در روزهای اخیر بدون بررسی دقیق در برخی رسانه ها انتشار یافت توضیحاتی لازم است که باید بگویم که مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه ای نداشته است، فرایند تصویب قانون در مجلس کاملا مشخص است و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفته اند، این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است.

ناطقین مجلس

شادمهر: با توجه به اختلاف فاحش حقوق بازنشستگان برای تربیت نسل آینده باید نگران بود

ایزدخواه: جوانان خواهان پالایش فضای مدیریت کشور از انحصار پدرخوانده ها هستند

نادران: رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است

انتقاد نماینده بندرعباس از طرح «تقسیم استانی» در سفر اخیر رئیس‌جمهور

***

در ادامه جلسه علنی،  ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای که توسط سید محسن دهنوی قرائت شد، از دولت خواستند تا در جهت برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از پیمان شانگهای گام بردارد.

همچنین ۲۷۸ نماینده طی بیانیه ای از ارائه زودتر از موعد مقرر گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ توسط دیوان محاسبات به مجلس تقدیر و تشکر کردند.

در جریان جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با کلیات و جزئیات این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان در ادامه این جلسه، با ۱۶۸ رای موافقت کردند که بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در اولویت قرار بگیرد. برهمین اساس محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که این لایحه در دستور هفته جاری مجلس قرار می‌گیرد.

در همین رابطه الیاس نادران در مخالفت با تقاضای برخی از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان از دولت خواست این لایحه  را به دلیل بار مالی باز پس گیرد و گفت: بار مالی این موضوع باید پیش بینی شده باشد وقتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حال بررسی بود دوستان در مجلس پیش بینی‌هایی انجام دادند و قرار شد برای معادل آن بار مالی برنامه داشته باشند اما امروز گویا بار مالی ۱۰ برابر آن چیزی می‌باشد که در بند «و» بودجه آمده بود.

در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان  بعد از گذشت یک هفته از تقاضای جمعی از نمایندگان،  برای دقایقی جو مجلس متشنج شد که جزییان آن را می توانید اینجا بخوانید.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سلیمی: مجلس یازدهم مصوبه‌ای در مورد محرمانه بودن اموال مسئولان نداشته است

درخواست نماینده الیگودرز از وزیر نفت برای تسریع در گازرسانی منطقه

تذکر نماینده گلپایگان به وزارت نیرو در خصوص آب شرب حوزه انتخابیه

درخواست مرادی از رئیس جمهور برای از دستور خارج کردن مصوبه انتزاع روستاهای استان هرمزگان

تاکید الهیان بر ضرورت تأسیس مرکز تصمیم‌ساز تهدیدات نامتعارف زیستی از زبان نماینده تهران

***

محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس ۹ طرح و دو لایحه از جمله طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی را اعلام وصول کرد.

همچنین علی نیکزاد که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت به معاونان پارلمانی وزارتخانه ها تذکر داد که به منظور شنیدن دغدغه های مردم از زبان نمایندگان باید در صحن مجلس حضور یابند.

در پایان هم روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام


11275610
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است