استانی 14:29 - 09 آبان 1393
امام جمعه شهرستان ساری:
امام جمعه شهرستان ساری گفت: ایران مذاکره برد برد را پیگیری می‌کند، مذاکرات یاسر عرفاتی را قبول نداریم.

ایران مذاکره برد برد را پیگیری می‌کند/مذاکرات عرفاتی را قبول نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم امام حسین(ع) اظهار داشت: عاشورا و محرم آیینه شیعه است و شیعه باید خودش در عاشورا اصلاح کند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم محرم بدور از شعارزدگی داشته باشیم و محرم الگو و نمونه داشته باشیم باید تلاش کنیم که شعائر حسینی که همان امر به معروف و  نهی از منکر است را احیاء کنیم.

امام جمعه شهرستان ساری بیان داشت: دشمن‌ترین مردم نزد خدا کسی است که از شعار زدگی بپرهیزد و مسلمانان و شیعان برای پرهیز از شعائرزدگی زندگی ائمه اطهار را الگو خویش قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه از فرصت محرم برای خودسازی استفاده کنیم، گفت: محرم برای همه سنین الگو دارد و با بهره‌گیری از این الگو خط‌مشی شیعه تعیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: محرم رسانه شیعه و جهانی است که در پنج قاره عالم در حال فراگیری است و رسانه‌ای که است که پس از گذشت 13 قرن هنوز ادامه دارد و در حال گسترش است.

وی اضافه کرد: دشمن‌شناسی یکی از توصیه‌های محرم است، دشمن قدرت محرم را فهمید و تلاش دارد که این قدرت را کاهش دهد.

این مسئول بیان داشت: شیعه در حال تبدیل شدن به حکومت علومی و محمدی است، دشمن نسبت به این موضوع حساس شد و دشمن شیعه را به عنوان گروه نمی‌بیند و در تلاش است تا پایه‌های این حکومت را متزلزل کند.

طبرسی اضافه کرد: امروز بحث ایران با دنیا بحث حقانیت شیعه نیست، بحث ما برپای حکومت شیعه است، بحث حقانیت شیعه اثبات شده است، برپایی حکومت شیعه سبب کاهش قدرت استکبار در جهان می‌شود و حاکمیت شیعه دشمنان را به زانو درآورد و اسلام این قدرت را از محرم دریافت کرد.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از محرم در حال گسترش است، ادامه داد: بیداری اسلامی ایجاد شده نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی به عنوان الگوی در جهان در حال درخشش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در جنگ تحمیل شده، بیان داشت: شهیدان ایران اسلامی به برکت پیروی از امام حسین(ع) توانستند بر دشمن غلبه کنند.

این مسئول اضافه کرد: عزاداری ما باید پالایش شود بسیاری از مداحی‌ها در شان امام حسین(ع) و محرم نیست، باید کاری کرد که جلال اهل بیت زیر سئوال نرود.

طبرسی خاطرنشان کرد: محرم باید با ادبیات خاص و ویژه و ارزشمند معرفی شود تا زمینه بهره‌برداری دشمن از برخی واژه‌ها فراهم نشود.

وی تاکید کرد: مداحی، دسته‌روی و خطبه‌ها باید معیارهای ائمه و انقلاب اسلامی را در برنامه کاری قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران درباره مذاکرات هسته‌ای که در حال انجام است، گفت: مذاکرات در حال انجام تنها بین ایران و آمریکا است، چهار کشور دیگر در این مذاکره اهداف آمریکا را پیگیری می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: ایران مذاکرات یاسر عرفاتی را قبول ندارد، مذاکرات ما براساس برنامه است و هر وقت رهبر انقلاب مصلحت دید این مذاکرات را متوقف می‌کند.

طبرسی درباره محکومیت اعدام شیخ نمر بیان داشت: شیخ نمر با اعدام به شهادت می‌رسد و این راهی بود که از قبل انتخاب کرد، کاخ سران عربستان پس از اعدام شیخ نمر و خون‌های مظلوم ساقط می‌شود.


5082978
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است