بین‌الملل 07:33 - 06 شهریور 1393
لندن – ایرنا- منابع انگلیسی با اشاره به اتخاذ شدیدترین تدابیرامنیتی برای نشست هفته آینده سران عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) در ولز، عنوان کردند که بیش از 9 هزار مامور پلیس کار حفاظت از این نشست مهم را ، برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، نشست سران عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است در روزهای چهارم و پنجم سپتامبر در قلعه تاریخی ˈمدویلˈ در کاردیفˈ مرکز ولز و نیز در ˈ نیوپورتˈ در 19 کیلومتری شمال شرقی کاردیف برگزار شود.



براساس گزارش نخست وزیری انگلیس، علاوه بر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ، انگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، انتظار می رود که 180 میهمان ویژه از جمله رهبران و مقامات ارشد بیش از 60 کشور جهان در نشست ولز حضور داشته باشند.



دراین نشست دو روزه قرار است درباره اساسنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وچگونگی تعامل آن با بحران های عراق و اوکراین و نیز خروج نیروهای این سازمان از افغانستان بحث و گفت وگو شود.



این اولین نشست سران اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بریتانیا، از زمان برگزاری آن در سال 1990میلادی در لندن و درست در پایان جنگ سرد بشمار می آید.



روزنامه دیلی تلگراف روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به اقدامات و تدابیر امنیتی صورت گرفته برای نشست ناتو، نوشت: ˈکیم هوولزˈ وزیر مشاور پیشین دفتر امور خارجی انگلیس در حوزه مسایل اطلاعاتی و امنیتی، هشدار داده است که این نشست می تواند به صورت هدف نخست برای گروه های تروریستی باشد.



این روزنامه به نقل از وی افزود: این نشست می تواند یک هدف باشد و تردیدی در آن وجود ندارد و براین اساس تمامی اقدامات و تدابیر شدید امنیتی برای حفاظت از آن پیش بینی شده است.



به نوشته این روزنامه، برای حفاظت از قلعه قرون وسطایی ˈمدویلˈ در مرکز شهر ˈکاردیف ˈ که یکی از محل های برگزاری این نشست است، بیش از 19 کیلومتر فنس آهنی در اطراف آن کشیده شده است.



روزنامه دیلی میل نیز روز پنجشنبه با اشاره به تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته در محل های برگزاری نشست ناتو در شهرهای کاردیف و نیوپورت از جمله استفاده از فنس های بلند آهنی، نوشت: این محل ها در آستانه برگزاری نشست ناتو مبدل به یک ˈزندان امنیتی ˈ شده اند.



این روزنامه نیز به نقل از برخی از منابع نوشت احتمال حملات تروریستی به محل های برگزاری نشست ناتو در ولز وجود دارد .



سایت خبری ˈبریبارت نیوزˈ انگلیس نیز روز پنجشنبه با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای تامین امنیت نشست سران ناتو در ولز، گفت: نیروهای امنیتی بریتانیا نگران از حمله گروه های افراطی به محل های برگزاری این نشست هستند.



این سایت خبری با اشاره به حضور شماری از اتباع بریتانیا در میان گروه های افراطی چون داعش در کشورهای سوریه وعراق، عنوان کرد حضور این افراد به نگرانی نیروهای امنیتی بریتانیا افزوده است.



درهمین حال تارنمای روزنامه ˈارگوس ˈ چاپ ولز نیز با اشاره به اجاره استادیوم بزرگ ˈرودنی پاراده ˈ و برخی دیگر از مراکز شهری در شهر نیوپورت توسط پلیس انگلیس نوشت: در طی برگزاری نشست ناتو، هیچ یک از مسابقات راگبی و فوتبال در این شهر برگزار نخواهد شد.



این روزنامه به نقل از پلیس نیوپورت افزود: اقدامات پلیس بریتانیا با هدف تامین امنیت نشست سران ناتو و نیز تامین آرامش این شهر صورت گرفته است .



به نظر می رسد که تدابیر صورت گرفته علاوه بر مقابله با حملات احتمالی تروریستی، ناشی از برگزاری تجمعات و تظاهرات گسترده ضد جنگ و ضد ناتو در شهرهای کاردیف و نیوپورت همزمان با برگزاری نشست ناتو نیز بوده است.



به نوشته ارگوس، گروه های ضد جنگ و طرفدار صلح از بیشتر کشورهای اروپایی بدنبال برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای کاردیف و نیز نیوپورت هستند .



این روزنامه عنوان کرد: شماری از فعالان صلح و ضد جنگ از بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، بلژیک ، اسپانیا ، یونان و برخی دیگر ازکشورهای جهان خودشان را برای تظاهرات هفته آینده در مرکز ولز و نیز نیوپورت آماده کرده اند.



به نوشته این روزنامه ، به طور نمونه ، تظاهرات روز شنبه در نیوپورت از سوی گروه مدنی ˈ جنگ را متوقف کنید ˈ و کارزار تبلیغاتی ( کمپین) خلع سلاح هسته ای برنامه ریزی شده است.



دراین میان مقامات رسمی و محلی ولز نیز ضمن پیش بینی برگزاری تظاهرات در طول نشست ناتو گفته اند تلاش می کنند که تظاهرات یاد شده به صورت امن و آرام برگزار شود.



به گفته آنان ، تاکنون برگزاری دو راهپیمایی و تظاهرات توسط کارزارهای تبلیغاتی (کمپین های ) ضد جنگ و ضد ناتو مسجل شده است.



درهمین حال به گزارش تارنمای روزنامه آرگوس چاپ ولز ، مراکز خرید و فروشگاه ها در شهرهای توریستی کاردیف و نیوپورت نگران از برخورد های خشن احتمالی میان تظاهر کنندگان ضد جنگ و ضد ناتو با نیروهای پلیس هستند.



براساس این گزارش، آنها نگران هستند که تظاهرات ضد ناتو در شهرهای نیوپورت و کاردیف سبب شود که سودشان تا 90 درصد کاهش یابد.



سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، اتحادی متشکل از 28 کشور از آمریکای شمالی و اروپا است که با امضای پیمان آتلانتیک شمالی در 4 آوریل 1949 بین 10 کشور اروپایی، کانادا و ایالات متحده امریکا در واشنگتن، تاسیس شد و مقر آن شهر بروکسل، پایتخت بلژیک است.



اروپام ** 1** 1552 **1917

انتهای پیام /*


4584087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل استاندارد‌های دوگانه پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام آگاه آمریکایی از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور به اوکراین به صورت مخفیانه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادستانی آلمان ۷ تبعه خارجی را متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش خراسان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است