سیاسی 18:51 - 17 بهمن 1394
عضو حقوقدان شورای نگهبان با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی، گفت: اگر تبلیغات دروغین، پخش پول یا انتشار وعده‌های فریبنده و نشدنی، ملاک انتخاب قرار گیرد، این رفتارها به یک رویه تبدیل خواهد شد.

انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی/

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محسن اسماعیلی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در جمع مردم شهرستان ورامین، با تأکید بر وحدت و همدلی بین نیروهای انقلاب، گفت: اگر وحدت و همدلی برقرار نباشد، عزت و عظمت جامعه از بین می‌رود و نتیجه‌ای جز شکست را شاهد نخواهیم بود؛ این سنت خداوند است. پیروزی فقط بر محور حق و باطل نیست بلکه وحدت و همدلی، پیروزی را رقم می‌زند.



وی افزود: چنانچه انرژی ‌ما صرف بدبینی و بدگویی و خنثی کردن یکدیگر شود، معلوم نیست بتوانیم مشکلات را حل کنیم و خود را به دنیای امروز برسانیم.



دکتر اسماعیلی، یکی از راه‌های حل مشکلات و رقم خوردن جهش بزرگ در همه حوزه‌ها را انتخاب متعهدترین و متخصص‌ترین کاندیداها در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست و از تشویق دیگران برای مشارکت در انتخابات و انتخاب کاندیداهای کارآمدتر، به عنوان وظایف شهروندان در انتخابات اسفند ماه نام برد.



استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: باید افرادی را انتخاب کنیم که علاوه بر تدین و تعهد، از متن مردم بیرون آمده باشند و آن روز که نیاز به فداکاری بوده نیز حاضر بوده باشند.



اسماعیلی تصریح کرد: اگرچه مجلس خبرگان با زندگی روزمره ما ارتباط مستقیم ندارد اما با اساسی‌ترین مسئله کشور که رهبری و ولایت فقیه است ارتباط دارد، لذا کسی نباید نسبت به این انتخابات، دچار مسامحه و سهل‌انگاری شود.



وی با بیان اینکه مردم با انتخاب خود در اسفند ماه می‌توانند جهت حرکت آینده کشور را تعیین کنند، گفت: به کسانی رأی دهیم که بداخلاقی نمی‌کنند؛ یعنی حتی اگر تخریب‌شان کردند و علیه آنها دروغ نیز گفتند، اما آنها دیگران را تخریب نکرده و دروغ نگویند.



دکتر اسماعیلی در جریان این سفر، با آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک دیدار کرد و با یادآوری خواسته مقام معظم رهبری جهت مشارکت گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه، علاوه بر وظیفه شهروندان برای تشویق افراد جامعه جهت انتخاب بهترین کاندیداها، نسبت به وظیفه سنگین همه مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات تاکید کرد.



استاد حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه حضور در شهرستان ورامین، به دیدار خانواده معظم شهیدان عباسعلی کوشکی و حمیدرضا کتی رفت و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، تاکید کرد: هر امکانی که در دست داریم را باید برای هدفی بکار بگیریم که فرزندان شما برای آن جان خود را فدا کردند. با این حال، همواره نگرانیم که وقتی شهدا را ملاقات می‌کنیم، شرمنده باشیم.

  • اگر یکدیگر را طرد کنیم دچار ضررهای جبران‌ناپذیر می‌شویم

دکتر اسماعیلی همچنین در جشن دهه فجر خانه کارگر با تأکید بر پرهیز از تشتت در بین نیروهای انقلاب، گفت:

با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه هستیم که متاسفانه نسبت به درمان آنها کم‌توجهی صورت می‌گیرد؛ هر چند گام‌هایی برداشته شده اما کافی نیست.



وی افزود: اگر همه برای حل مشکلات، دست به دست هم دهیم، باز هم سال‌ها طول می‌کشد که مردم به سطحی از رفاه و معیشت که شایسته ملت ایران است، برسند؛ با این حال اگر پراکنده باشیم و یکدیگر را طرد کنیم ممکن است در جهانی که به سرعت نور حرکت می‌کند، دچار ضررهای غیرقابل جبران شویم.



استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه لازم است برای افزایش مشارکت در انتخابات هفتم اسفند ماه اراده به خرج دهیم، باید بهترین‌ها را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.



اسماعیلی با بیان اینکه منظور از انتخاب "بهترین"ها، فقط متدین‌ها نیست، تصریح کرد: بهترین‌ها علاوه بر تدین و تعهد، واجد ویژگی‌هایی نظیر کاردانی و کارآمدی، آگاهی به مشکلات روز و علاقمندی به آینده کشور هستند که منافع ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود نمی‌کنند.

  • شش محور سخنان اسماعیلی درباره انتخابات ٧ اسفند ؛ ویژگی بهترین کاندیداها

دکتر محسن اسماعیلی همچنین در جمع خانواده معظم شهدا در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای اسلامشهر، با تأکید بر مشارکت گسترده در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: اصل مشارکت در انتخابات پیش رو برای آینده کشور بسیار مهم است. هر یک رأی بیشتر که در صندوق ها ریخته شود، برای حفظ میراث شهدا اثر مبارکی دارد.



وی افزود: دیگران را با قدرت به شرکت در انتخابات تشویق کنیم تا بالاترین میزان مشارکت را داشته باشیم و آبرو و مجد و عظمت کشور حفظ شود. دومین وظیفه شهروندان، گزینش انسانهای سالم و کارآمد است. باید کسانی را انتخاب کنیم که خود را مدیون شهدا می دانند، پایبند شهدا هستند، آرزویی جز اعتلای نام پیامبر و اسلام ندارند و دارای دانش و ایمان و عرضه کار کردن هستند.

دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد: کسانی را انتخاب کنیم که علاوه بر سلامت و ایمان، توان شناخت دنیای معاصر و پیدا کردن راه حل برای مشکلات موجود را داشته باشند.


7659303
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است