بین‌الملل 03:49 - 10 اسفند 1393
"اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" گزارش داد:
تحریف وقایع اوکراین توسط غرب و اتهامات آن علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یک مبارزه تبلیغاتی سیستماتیک برای سرپوش‌ گذاشتن بر مشارکت غرب در خشونت حاضر در اوکراین است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "فینیان کانینگهام" می‌نویسد: رژیم مورد حمایت غرب کیف، در طول یک سال گذشته، جنایات جنگی فجیعی را علیه مردم این کشور مرتکب شده است. بنابراین، حامیان این رژیم یعنی واشنگتن و دولت‌های اروپایی، و همچنین رسانه‌های جمعی غرب نیز به اندازه این رژیم مسئول جنایات جنگی صورت گرفته هستند. 




*** اصرار غرب بر ادعای بی‌اساس خود مبنی بر "تجاوز" روسیه در خاک اوکراین
اما نکته جالب اینجاست که غرب تمام تلاش خود را برای متهم جلوه دادن روسیه در خصوص تجاوز و نقض آتش‌بس متمرکز کرده است. ناتو مدعی است که آخرین تصاویر ماهواره‌ای که در اختیار دارد، حاکی از مداخله نظامی روسیه در شرق اوکراین است. به اعتقاد نویسنده، اصرار غرب بر ادعای بی‌اساس خود مبنی بر "تجاوز" روسیه، به طرزی باورنکردنی، مانع از هرگونه سوال یا تردید در مورد تجاوز قابل اثبات واشنگتن و متحدان غربی آن در اوکراین می‌شود.




*** خطر در حال افزایش یک جنگ تمام‌عیار میان شرق و غرب
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه موسکو در هفته گذشته، تمرکز گمراه کننده واشنگتن و متحدان غربی آن در ترسیم آنچه که واقعا در اوکراین اتفاق می‌افتد را مورد تاکید قرار می‌دهد و در نتیجه سرزنش‌ها برای خشونت سازماندهی شده غرب در اوکراین را متوجه روسیه می‌کند. این امر به طرزی نامعقول، بخشی از خطر در حال افزایش یک جنگ تمام‌عیار بین شرق و غرب است.


با اینکه این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود که در 12 فوریه، برای برقراری آتش‌بس در مینسک میانجی‌گری کرد، اما واشنگتن به روسیه هشدار داد که آتش‌بس اخیر را نقض نکند. این در حالی است که آمریکایی‌ها برای برقراری صلح در اوکراین، هیچ تلاشی نکردند.


*** مبارزه تبلیغاتی سیستماتیک غرب برای سرپوش‌ گذاشتن بر مشارکت غرب در خشونت وحشتناک اوکراین
تحریف وقایع اوکراین توسط غرب، قابل فهم و البته تاسف‌آور است. این فقط مسئله سیاستمداران و یا مشکل روزنامه‌نگاری نیست، این یک مبارزه تبلیغاتی سیستماتیک ـــ که به خودی خود، ‌تحت قوانین بین المللی، جنایت جنگی محسوب می‌شود ـــ برای سرپوش‌ گذاشتن بر مشارکت غرب در خشونت وحشتناک اوکراین است.


بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، آخر هفته گذشته، بلافاصله پس از آنکه «پترو پروشنکو»، رئیس‌جمهور کیف، دستور آتش‌بس را صادر کرد، گلوله باران شهر «دونتسک» به دست رژیم کیف متوقف شد.
هدف رسانه‌های غربی از گزارش چنین اخبار «به اصلاح خوب»، این است که امید اندکی به وجود آورند، مبنی بر این که آتش‌بس اخیر، به احتمال زیاد پابرجا خواهد ماند و در نتیجه راه سیاسی برای حل و فصل ناآرامی‌های مرگباری که در یک سال گذشته، این کشور را درگیر کرده است، هموار می‌سازد.




*** به گلوله بستن غیرنظامیان در اوکراین، به امری عادی تبدیل شده است و جزو یکی از جنایت شدید جنگی نیروهای نظامی کیف و فرماندهان آن‌ها به شمار می‌رود
اما آن‌ها نکته بسیار مهم‌تری را از قلم انداخته‌اند. موضوع این است که در وهله نخست، نیروهای رژیم کیف نباید شهر دونتسک، یا هیچ یک از مراکز غیرنظامی دیگر در مرکز اوکراین را گلوله باران کنند. این اعتراف هرچند پیش پا افتاده و تکراری، باید نوعی اعلام جرم، نه تنها علیه رژیم کیف، بلکه علاوه بر این، علیه حامیان غربی این رژیم، از جمله رسانه‌های غربی که مرتبا در حال سرپوش گذاشتن بر وسعت این اقدامات جنایت آمیز هستند، تلقی گردد.


به گلوله بستن غیرنظامیان، در طول 10 ماه گذشته به امری عادی تبدیل شده است و جزو یکی از جنایت شدید جنگی نیروهای نظامی کیف و فرماندهان آن‌ها به شمار می‌رود. با این حال، رسانه‌های غربی هرگز به این موضوع اشاره نکرده‌اند.




*** اتهامات بی‌اساس غرب علیه بشار اسد
اما برخلاف حجم پوشش رسانه‌ای در اتهامات علیه دولت بشار اسد در سوریه، در خصوص بمباران غیرنظامیان این کشور توسط دولت، این اتهامات در مورد سوریه، کاملا بی‌اساس هستند.                                  
این مسئله که گلوله باران دونتسک بلافاصله به دستور پروشنکو متوقف شد ـــ دست کم شاید برای مدتی کوتاه ـــ نشان می‌دهد که مقامات کیف در تعقیب یک تاکتیک تعمدی در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان، قادر به اعمال کنترل بر نیروهای نظامی خود هستند.


*** کمک 40 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به رژیم جنایتکار کیف
این بدان معناست که دولت کیف و حامیان آن در غرب، از جمله واشنگتن، بروکسل و صندوق بین المللی پول، باید به خاطر تمام عملیات‌های تهاجمی گذشته علیه غیرنظامیان و هرگونه نقض آتش بس موقت در آینده پاسخگو باشند. هفته گذشته، صندوق بین المللی پول از کمک 40 میلیارد دلاری خود به رژیم کیف خبر داد. پس چرا این بار غرب در مورد تحریم‌های خود علیه قاتلان کیف هشدار نداد؟ هیچ هشداری در کار نیست؛ چرا که غرب کاملا در این جنایات دست دارد پس چاره‌ای جز سرپوش گذاشتن بر آن‌ها ندارد.


*** حتی مهدکودک‌ها هم از حمله نیروهای رژیم در امان نماندند
طبق قوانین بین المللی، یک نفر باید به خاطر کشتار هزاران شهروند غیرنظامی، از جمله جمعیت قومی روس در شرق اوکراین پاسخگو باشد. خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، خیابان‌ها، حتی مهدکودک‌ها هم از حمله نیروهای رژیم در امان نماندند. در یک حمله وحشتناک در 21 ژانویه، هنگامی که نیروهای کیف، یک منطقه تجاری شلوغ در شهر دونتسک را مورد اصابت راکت‌های «گراد» قرار دادند، 13 نفر کشته شدند. رسانه‌های غربی بر ادعاهای رژیم کیف مبنی بر اینکه شبهه نظامیان جدایی طلب، مردم خود را گلوله باران می‌کنند، اصرار می‌ورزند.
دونتسک و شهرهای اطراف مانند گورلوفکا، مرتبا مورد هدف بمباران دائم جنگنده‌ها، توپخانه‌ها، خمپاره اندازها و راکت‌ها شامل، بمب‌های خوشه‌ای قرار دارند. حتی گروه‌های حقوق بشری غرب نیز مجبور شدند به وجود شواهد حاکی از استفاده بمب‌های خوشه‌ای ممنوع توسط نیروهای رژیم کیف اعتراف کنند.


*** اقدامات شورشیان، با اقدامات سیستماتیک رژیم کیف در هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه، قابل مقایسه نیست
این ادعا که شورشیان جدایی‌طلب در جریان این اتفاقات، به طور کامل بی‌گناه هستند، ادعایی ساده لوحانه است. اما  هر خشونتی که در نتیجه اقدامات شورشیان متوجه غیرنظامیان گردد، با اقدامات سیستماتیک رژیم کیف در هدف قرار دادن غیرنظامیان، قابل مقایسه نیست. جدایی‌طلبان در دفاع از خود در برابر یک متجاوز عمل می‌کنند بنابراین برای استفاده از خشونت، انگیزه‌ای اخلاقی و حقوقی دارند حتی اگر این خشونت به طور ناخواسته به تلفات غیرنظامی منجر گردد.
به علاوه، رژیم کیف در انجام حملات تروریستی پرچم دروغین، با هدف متهم کردن شورشیان دست دارد. برای مثال، در حمله موشکی هفته گذشته به «کراماتورسک»، 17 نفر کشته شدند. قتل عام مردم بی‌گناه در 24 ژانویه، یا بمب‌گذاری در اتوبوس در 13 ژانویه، چند مورد از این حملات به شمار می‌روند که رسانه‌های غربی سعی دارند تا آن‌ها را به شورشیان مورد حمایت روسیه نسبت دهند.
اما در جایی که هیچ عملیات پرچم دروغینی در کار نیست و تنها کشتار بدون توجیه شهروندان غیرنظامی توسط رژیم کیف اتفاق می‌افتد، واکنش غرب به این مسئله، مبهم و یا با سکوت همراه است.


*** سکوت رسانه‌های غربی در برابر وقایع اخیر «گورلوفکا»
شنبه شب، یک روز پیش از برقراری آتش‌بس کیف، وقتی خانه‌ای واقع در «گورلوفکا» مورد اصابت خمپاره نیروهای نظامی کیف قرار گرفت، 3 کودک جان خود را از دست دادند. «کورلوفکا» یکی از شهرهایی است که توسط شورشیان اداره می‌شود.  
ساکنان «گورلوفکا»، همانند مردم دونتسک و دیگر مناطق غیرنظامی استان «دونباس» در شرق اوکراین، در محاصره  ارتش کیف و شبه نظامیان داوطلب نئونازی زندگی می‌کنند و تا پایان آن روز، خانواده‌ها مجبور شدند تا در سرمای منجمدکننده زمستان، به زیرزمین‌ها و یا دیگر پناهگاه‌های موقت پناه ببرند. اما رسانه‌های غربی به این موضوع هیچ عکس العملی نشان ندادند و بسیاری از آن‌ها فقط سکوت کردند.


*** سیاست تعمدی رسانه‌های غربی در ارائه اطلاعات اشتباه به مردم
روزنامه «نیویورک تایمز»، در یک گزارش کوتاه یک پاراگرافی، به حادثه اخیر «گورلوفکا» اشاره کرد و آن را یک رویداد تصادفی، به عنوان بخشی از خشونت در حال گردش بین رژیم و شورشیان، و نه بخشی از کمپین در حال انجام کشتار غیرنظامیان توسط رژیم کیف، قلمداد کرد.
دلیل اینکه چرا چنین جنایاتی، افکار عمومی بین الملل را به اندازه کافی شوکه نکرده، این است که رسانه‌های غربی، با اهمال شرم‌آور خود، تا حد زیادی مردم را از اتفاقات دور نگه داشته‌اند. این کوتاهی، حاکی از سیاست تعمدی رسانه‌ها در ارائه اطلاعات اشتباه به مردم است. رسانه‌های غربی، به طور تعمدی، گزارش‌های مربوط به اقدامات رژیم کیف و حملات منظم آن به مناطق مسکونی را از قلم می‌اندازند.


*** گزارش‌های مبهمی که هیچ اشاره‌ای به عوامل اصلی خشونت نمی‌کنند
رسانه‌های غربی همچون «رویترز»، «بی بی سی» و «فرانس 24»، به طور منظم گزارش‌هایی را با استفاده از اصطلاحات مبهم ارئه می‌کنند، مانند: «یک روز دیگر از تداوم خشونت در اوکراین، به کشته شدن غیرنظامیان بیشتر منجر شد.» به طور معمول، چنین گزارش‌هایی به ندرت فاش می‌کنند که عاملان این حملات چه کسانی هستند و حتی رژیم کیف چه زمانی دست به این حملات می‌زند. از همه بدتر، اغلب نتیجه گرفته می‌شود که این قربنیان، حاصل «برخورد» بین نیروهای رژیم و شورشیان هستند.


*** شهرهای بزرگ، کوچک و روستاهای خواستار استقلال، تحت محاصره نیروهای رژیم کیف قرار دارند
در طول یک سال گذشته، بیش از 5500 نفر در درگیری‌های اوکراین جان خود را از دست داده‌اند. سازمان اطلاعات آلمان  اخیرا افشا کرد که تعداد واقعی تلفات، می‌تواند 10 برابر بیشتر از تعداد اعلام شده باشد. بسیاری از این قربانیان، غیرنظامی، و شامل تعداد زیادی از زنان و کودکان بودند.
بدیهی است که شهرهای بزرگ، کوچک و روستاهای خواستار استقلال، به دست شبه نظامیانی که کنترل این شهرها را بر عهده گرفته‌اند، گلوله باران نمی‌شوند. این مناطق، تحت محاصره نیروهای رژیم کیف قرار دارند. نیروهای رژیم کیف تلاش می‌کنند تا مخالفان این رژیم را ـــ که فوریه سال گذشته پس از برکناری رئیس‌جمهور منتخب این کشور «ویکتور یانوکوویچ» به قدرت رسید ـــ از بین ببرند. اما مردم «دونباس» به رئیس‌جمهور معزول خود و حزب آن وفادار ماندند. 


***، رژیم کیف، رژیمی نامشروع است که در نتیجه کودتا و با پشتیبانی آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا به قدرت رسیده است
به اعتقاد آن‌ها، رژیم کیف به رهبری پروشنکو، رژیمی نامشروع است که در نتیجه کودتا و با پشتیبانی آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه و لهستان به قدرت رسیده است.
به اعتقاد نویسنده، این واقعیت که مردم «دانبوس»، نیروی شبه نظامی تشکیل دادند و در اعتراض به رژیم غاصب کیف،  ساختمان‌های دولتی را اشغال کردند، به هیچ وجه اقدامات یکجانبه برای در هم شکستن مقاومت این شهرها را توجیه نمی‌کند.


*** دولت‌ها و رسانه‌های غربی در جنایات جنگی دولت کیف در اوکراین، سهیم هستند
بنابراین، واقعیت نگران کننده این است که رهبران سیاسی مورد حمایت غرب در کیف، جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین شرقی، ازجمله کشتار جمعی غیرنظامیان را زیر نظر داشتند. به علاوه، واشنگتن و متحدان اروپایی آن، حمایت بی‌شرمانه خود را از حکومت نظامی و دستگاه نظامی مرگبار آن نشان داده‌اند،‌ در حالی که رسانه‌های غربی به طور تعمدی، در خصوص جنایات قابل اثبات این رژیم، مردم را با اطلاعات نادرست خود گمراه کرده‌اند. همین امر باعث می‌شود دولت‌های غربی و رسانه‌ها نیز در این جنایات جنگی سهیم باشند.


*** تهمت‌های بی‌امان نهادهای غربی علیه پوتین
با این وجود، این نهادهای غربی، کمپین بی‌امانی از تهمت و افترا علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به راه انداخته‌اند و بدون ارائه کوچکترین شواهدی، او را «متجاوز» می‌نامند. به علاوه، تحریف رسانه‌های غربی، رژیم کیف را از انجام این جنایات مبرا میکند؛ درحالی که از سوی دیگر، به دنبال بدنام کردن «جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه» هستند.
چند ساعت پیش از آغاز آتش‌بس اخیر اوکراین، وزارت امورخارجه آمریکا، اتهامات خود در مورد «تجاوز روسیه» را علنا تکرار کرد.


*** ادعاهای آمریکا علیه روسیه بر اساس اظهارات رژیم جنایتکار کیف صورت می‌گیرند
«جن ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا «اطمینان» دارد که تجهیزات نظامی از جمله موشک‌اندازهای چندگانه، در منطقه درگیری موسوم به «دبالتسوو»، به ارتش روسیه تعلق دارند. واشنگتن هشدار داد که هرگونه نقض آتش‌بس، تحریم‌های بیشتری را علیه موسکو به دنبال خواهد داشت. 
اما سوال اینجاست که ادعاهای آمریکا علیه روسیه بر چه اساسی صورت می‌گیرند؟ این ادعاها، نه براساس شواهد و دلایل قابل اثبات، بلکه تا حد زیادی بر اساس اظهارات رژیم جنایتکار کیف که مسئول اصلی تحریک درگیری‌ها و جنایات صورت گرفته علیه بشریت بوده است، صورت گرفته‌اند.


*** سناتور آمریکایی ادعای خود علیه روسیه را پس گرفت
سناتور آمریکایی «جیم اینهاف»، در اوایل این ماه مجبور شد که به طرز شرم‌آوری ادعای خود را پس از اینکه گفته بود عکس‌هایی از تانک‌های T72 روسی در شرق اوکراین در اختیار دارد، پس بگیرد. زیرا معلوم شد تصاویری که توسط رژیم کیف در اختیار «اینهاف» قرار گرفته بود، تانک‌های روسی هستند که به طور قانونی در اوستیای جنوبی در سال 2008 و در طول بحران به وجود آمده با کشور همسایه یعنی گرجستان ـــ که عامل آن تحریک ناتو بود ـــ مستقر شده بودند.


*** عذرخواهی «نیویورک تایمز» مانع از ادامه دروغ‌پراکنی‌های روزنامه آمریکایی نشد
نمونه های اخیر از افراط آمریکا در ارائه اطلاعات غلط  و دروغ، یادآور عکسی است که سال گذشته در «نیویورک تایمز» منتشر شد و به نیروهای روسیه در اوکراین منتسب شده بود. این بار نیز مشخص شد که کل داستان اشتباه است و این روزنامه آمریکایی مجبور به انتشار عذرخواهی شد.
با این حال، این عذرخواهی مانع از ادامه دروغ‌پراکنی‌های روزنامه آمریکایی نشد. درست در همین آخر هفته، این روزنامه در گزارشی ادعا کرد که روسیه به شورشیان «دونباس» کمک می‌کند؛ اما عملا در یک جمله کوتاه اعتراف کرد که «هیچ شواهد دست اولی» برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.


*** دوگانه اندیشی فریبکارانه غرب، زمینه را برای جنگ و جنایات جنگی بیشتر در اوکراین آماده می‌کند
به اعتقاد نویسنده، اتهامات «بااطمینان» وزارت امور خارجه آمریکا علیه رئیس‌جمهور روسیه در نهایت به شدیدتر شدن جنگ اقتصادی بین موسکو و اروپا و احتمالا به افزایش بیشتر خشونت در اوکراین منجر خواهد شد.
ادعای غرب در مورد حقوق دموکراتیک، حکومت قانون و رسانه‌های مستقل آزاد، تحریفی مضحک در مورد اوکراین به شمار می‌رود. غرب در کشتن مردم بی‌گناه به یک رژیم جنایتکار کمک می‌کند و دوگانه اندیشی فریبکارانه غرب، زمینه را برای جنگ و جنایات جنگی بیشتر در اوکراین آماده می‌کند.
مردم اوکراین باید هر چه سریع‌تر در برابر این عمل شنیع، کاری انجام دهند، در غیر اینصورت آن‌ها نیز با سکوت خود، در این جنایات سهیم خواهند بود.


انتهای پیام/




انتهای پیام./.

5945373
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است