بین‌الملل 16:13 - 21 تیر 1397
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: مجموع شهدای فلسطینی از زمان آغاز تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه در ۳۰ مارس گذشته تاکنون به ۱۳۷ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

۱۳۷ شهید و ۱۶ هزار زخمی فلسطینی از زمان آغاز تظاهرات بازگشت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در آمارهایی که صبح امروز (پنج‌شنبه) منتشر کرد، گزارش داد که ۷۷۰۰ تن به صورت میدانی در مناطق پزشکی  و ۸۴۰۰ تن در بیمارستان‌ها درمان شدند. شمار کودکان زخمی شده در این مدت به ۲۶۰۰ تن و تعداد زنان به ۱۲۰۰ تن می‌رسد.

این وزارتخانه افزود: حدود ۳۸۰ تن دچار آسیب دیدگی شدید، ۳۹۲۰ تن دچار آسیب‌دیدگی‌های متوسط و ۴۱۰۰ تن نیز  دچار آسیب‌دیدگی‌های خفیف شدند.

این وزارتخانه افزود: ۴۱۰۰ تن از زخمی شدگان با شلیک گلوله، ۳۴۰ تن با اصابت گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی و ۱۵۹۰ تن دچار خفگی شدید ناشی از استنشاق گاز اشک‌آور و ۲۲۸۰ تن دیگر در اثر اصابت ترکش زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در خصوص مواردی که منجر به قطع عضو شده است، اعلام کرد: مجموع این موارد به ۵۵ عدد می‌رسد که ۴۸ تن دچار قطع عضو شدند.

این وزارتخانه در خصوص هدف قرار دادن کادرهای پزشکی گفت: نیروهای اشغالگر، تیم‌های پزشکی را به صورت مستقیم هدف قرار دادند که این امر موجب شهادت دو تن و زخمی شدن ۳۲۰ تن دیگر در پی شلیک گلوله و یا خفگی در اثر استنشاق گاز شدند. علاوه بر این ۴۵ خودروی امداد نیز دچار خسارت جزیی شدند.

انتهای پیام


9840178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است