استانی 18:13 - 17 اسفند 1399
ایسنا/خراسان رضوی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۴۷.۲ درصد و جمعیت فعال آن ۲ میلیون ۳۰۴ هزار نفر است.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۷.۲ درصد است

مجید نعیمی در نشست خبری سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی خراسان رضوی در خصوص ارائه گزارش فعالیت‌های سال جاری سازمان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری برای فصل پاییز ۵.۱ درصد بوده که بخش خدمات با ۴۲ درصد، صنعت ۳۲ درصد و کشاورزی با ۱۹ درصد نرخ اشتغال را به خود اختصاص داده است. کل جمعیت شاغل استان در فصل پاییز سال جاری ۲ میلیون ۱۸۷ هزار نفر است. سالانه ۲۸ طرح آماری در استان در قالب ۵۳ هزار نمونه توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان اجرا می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح اشتغال و بیکاری اطلاعات حدود ۲۲۴۴ خانوار در هر فصل در استان جمع‌آوری می‌شود. آخرین اطلاعات در این زمینه مربوط به فصل پاییز و مربوط به جمعیت بالای ۱۵ سال است. نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۷.۲ درصد و جمعیت فعال ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در ارتباط با شاخص قیمت‌ها و نرخ تورم بیان کرد: این نرخ در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری برای کشور ۳۴.۲ و برای استان ۳۳.۳ درصد است. نرخ تورم نقطه به نقطه برای کشور در بهمن ماه ۴۸.۲ و برای استان ۵۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهری نرخ تورم برای ۱۲ ماهه کشور ۳۴.۱ درصد و برای استان ۳۱.۹ درصد است. همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه برای کل کشور برای بهمن ماه ۴۷.۲ درصد و برای استان ۴۹.۵ درصد است. در سطح روستاها در بهمن ماه، نرخ تورم ۱۲ ماهه ۳۵ درصد برای کشور و برای استان ۳۸.۷ درصد است و نرخ تورم نقطه به نقطه کل کشور ۵۱.۶ و  برای استان نرخ ۶۱.۷ درصد برآورد شده است.

نعیمی خاطرنشان کرد: بحث هزینه و درآمد خانوارها در هر فصل با ۱۶۵۶ خانوار بررسی می‌شود. هزینه‌های مربوط به خانوارهای شهری در سال ۹۸ به طور متوسط ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به طور ناخالص است و درآمد شهری در سال ۹۸ به طور متوسط ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. هزینه‌های روستایی نیز به طور متوسط در  سال ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و درآمدهای ناخالص آن نیز به طور میانگین ۲۲ میلیونو  ۳۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

سید محمد موسوی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: در گروه منابع انسانی مهمترین عملکرد ما، برگزاری آزمون‌های استخدامی بوده است. هشتمین آزمون استخدامی سال جاری در ۱۱ و ۱۲ دی ماه برگزار شد. تعداد شرکت‌کنندگان در کل کشور برای ۳۸ هزار سهمیه استخدامی ۵۶۰ هزار نفر و در استان ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر بوده اند و سهیمه استخدامی ۲۶۹۳ نفر برای ۱۵ دستگاه اجرایی بوده است. مصاحبه‌های استخدامی دستگاهای اجرایی در استان در حال حاضر آغاز شده و مصاحبه‌های آموزش و پرورش به اتمام رسیده است.

وی در مورد وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این آمار مربوط به ۸۹ دستگاه اجرایی استان است. میزان کل نیروهای انسانی این دستگاه‌ها ۱۴۴ هزار و ۳۳۴ نفر بوده که از این تعداد ۷۴ هزار و ۹۳۵ نفر زن و ۶۹ هزار و ۳۹۹ نفر مرد هستند. از این میزان خانم‌ها ۵۲ درصد و آقایان ۴۸ درصد شاغلین را شامل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در مورد نوع استخدام نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: ۱۰۱ هزار و ۶۰۷ نفر، یعنی ۷۰ درصد، نیروهای پیمانی و ۱۷ هزار و ۷۱۷ نفر، یعنی ۱۲ درصد، قرارداد کار معین و ۱۷ هزار و ۴۲۶ نفر، یعنی ۱۲ درصد و قرارداد کارگری ۷۵۸۴ نفر یا ۵ درصد است. از نظر میزان تحصیلات ۵۶۷۳ یا ۴ درصد دارای مدرک دکتری و ۲۲ هزار ۹۶۴، یعنی ۱۶ درصد کارشناسی ارشد، ۷۵ هزار و ۲۲ نفر یا ۵۲ درصد دارای مدرک کارشناسی، ۱۳ هزار و ۱۶۵ یا ۹ درصد کاردانی و ۲۰ هزار ۶۳۰ نفر با ۱۴ درصد دارای مدرک دیپلم هستند.  

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اساس ضوابط و بخش‌نامه‌های در مصوبه شورای عالی اداری به مدیران ارشد، مدیران میانی، مدیران پایه و عملیاتی تعریف شده است. مدیران ارشد در استان یک الی ۲ نفر هستند. مدیران میانی و معاونان آن‌ها ۵۷۸ نفر در استان هستند که ۴۲ نفر از آن‌ها خانم و ۵۳۶ نفر آقایان هستند. مدیران پایه و عملیاتی ۱۷۷۴ نفر بوده که ۱۷۴ نفر آنان را زنان و ۱۶۰۰ نفر از ایشان آقایان هستند.

موسوی بیان کرد: در حوزه نوسازی و مدیریت عملکرد عمده‌ترین کار بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌های عمومی و تخصصی است. این شاخص‌ها توسط سازمان اداره استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ می‌شود. بر اساس این شاخص‌ها دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید نتایج در جلسه شورای راهبری مدیریت استان از دستگاه‌های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


10981494
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است