استانی 17:12 - 01 اسفند 1397

مهاجرت معکوس در کشور شروع شده است/ایجاد فروشگاه در نزدیکی روستاها

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان با اشاره به اینکه ما در بیان خدمات نظام در روستاها کاهلی کرده ایم، اظهار داشت: امروز حتی مراکز آماری معتبر دنیا هم به این نکته معترف هستند که در عرصه روستاها و مناطق محروم کشور عملکرد خوبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون در روستاها دنبال ایجاد و گسترش زیرساخت ها بوده ایم، اما علی رغم همه این خدمات روستاها خالی شدند، تصریح کرد: از امروز باید به دنبال ایجاد اشتغال در روستاها باشیم،  اگر روستایی را آباد کردیم و شغل ایجاد کردیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس در کشور شروع شده است، این دعای سنگینی است اما من به جرات می گویم سیل مهاجرت معکوس شروع شده و در سرشماری آینده خود را نشان می دهد، افزود: نتیجه اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن، راه و زیرساخت روستایی و ایجاد اشتغال مهاجرت معکوس است.

امید با اشاره به اینکه قابلیت ویژه و پتانسیل نهفته لرستان بحث بوم گردی و گردشگری است و ما در این بخش بدون محدودیت اعتبار در خدمت مردم استان هستیم، یادآور شد: یکی از برنامه های مهم ما این است که به شکلی فعالیت موسسات و نهادهای مختلف در روستاها را هدایتگری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات نهادهای مختلف در روستاها بسیار ارزشمند است، اما احساس ما این است که انسجام کاملی بین دستگاه هایی که در روستاها کار می کنند باید اتفاق بیفتد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه بنا داریم فروشگاه های مرکزی بزرگ را در نزدیک روستاها احداث کنیم، تصریح کرد: مسئولان در لرستان پیش قدم شده اند و در این طرح لرستان را جزو اولویت ها قرار می دهیم؛ برای ایجاد این فروشگاه ها سازه های آماده ای تدارک دیده شده که سریع احداث می شوند.


10060007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است