اجتماعی 21:58 - 07 اسفند 1395
پسرعمه و پسردایی که با خرید کلاشنیکف و چاقو صاحب یک صرافی در تهران را به گلوله بسته و دست به سرقت از آنجا زده بودند، صبح دیروز صحنه دزدی گانگستری خود را بازسازی کردند.

متهمان که جمعه گذشته، یعنی 8روز پس از سرقت در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر شده بودند، مدعی شده‌اند که به غیر از این سرقت، جرمی دیگر مرتکب نشده‌اند و با این حال بازجویی از آنها ادامه دارد. براساس این گزارش، دزدان مسلح حدود ساعت 10صبح دیروز از اداره آگاهی به خیابان فردوسی منتقل شدند تا در محل وقوع جرم، صحنه سرقت مسلحانه را بازسازی کنند.

پیش از رسیدن خودروی حامل متهمان، سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس پایتخت به همراه سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند که مردم همزمان با چسباندن بنر از پلیس برای دستگیری سریع متهمان، تشکر کردند. سردار ساجدی‌نیا وقتی در جمع خبرنگاران قرار گرفت، به شرح ماجرا پرداخت و گفت: ظهر پنجشنبه 28بهمن گزارش سرقت از یک صرافی در خیابان فردوسی به پلیس مخابره شد. 2مرد مسلح که صورت خود را پوشانده بودند با حمله به صرافی و شلیک به مالک آن، مقداری دلار و یورو که ارزش آن حدود 70میلیون تومان اعلام شده بود، سرقت کرده و فراری شده بودند.

از همان زمان ‌شناسایی و دستگیری دزدان مسلح در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه تیم تحقیق با ردگیری‌های تخصصی بعد از 48ساعت موفق به شناسایی متهمان شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان پس از سرقت به استان لرستان گریخته‌اند و کارآگاهان با نیابت قضایی راهی این استان شدند و با هماهنگی پلیس لرستان، سارقان را روز جمعه دستگیر کردند. سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که دزدان، اموال سرقتی را به ریال تبدیل کرده‌اند که حساب‌های آنها مسدود شد. از سوی دیگر نفر سومی هم با این گروه فعالیت داشت اما در صحنه سرقت حضور نداشت که وی هم شناسایی شده است.

سردار ساجدی‌نیا افزود: یکی از 2متهم اصلی سابقه‌دار بوده اما دیگری سابقه کیفری ندارد. از آنجا که سرقت‌های این گروه خشن بوده و سلاح همراه داشته و اقدام به تیراندازی هم کرده بودند، امیدواریم که دستگاه قضایی آنها را محارب شناخته و با اجرای مجازات شاهد کاهش جرم در این زمینه باشیم.

به گزارش همشهری، پس از اظهارات رئیس پلیس تهران، دزدان مسلح به بازسازی صحنه سرقت پرداختند و با دستور قاضی نصرتی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

  • برای خلاف به تهران آمدیم

2سارق 22ساله که پسرعمه و پسردایی هستند، در ازدحام جمعیت از خودروی حامل متهمان پیاده شده و مأموران آنها را به داخل صرافی می‌برند. آنها هنوز هم باورشان نشده که به این زودی دستگیر شده‌اند. آنها در مقابل دوربین گفتند که پشیمانند و اگر می‌دانستند به این سرعت گرفتار می‌شوند، هرگز دست به خلاف نمی‌زدند. گفت‌وگوی خبرنگار همشهری با یکی از دزدان را بخوانید.

  • چه شد که ایده سرقت از صرافی به ذهنت خطور کرد؟

با دیدن یک فیلم هالیوودی، ‌فکر دزدی به سرم زد و موضوع را با پسردایی‌ام در میان گذاشتم. او هم قبول کرد و هردو با خرید اسلحه 3روز قبل از دزدی از شهرستان راهی تهران شدیم.

  • یعنی صرافی را 3روز قبل از دزدی شناسایی کردید؟

بله. پیش از این چندبار برای کارگری به تهران آمده بودم و پس از آنکه دستمزدم را می‌گرفتم دوباره به شهرستان برمی‌گشتم. برای همین با تهران آشنایی داشتم. این‌بار اما برای خلاف آمدیم و چون می‌دانستم در صرافی دلار، یورو و... است تصمیم گرفتیم به صرافی دستبرد بزنیم.

  • فکر می‌کردید چقدر گیرتان بیاید؟

فکر می‌کردیم سرقت‌مان میلیاردی باشد و آینده‌مان را تأمین کند اما حدود 64 میلیون تومان نصیبمان شد که بین خودمان تقسیم کردیم.

  • از جزئیات سرقت بگو؟

ما روز سه‌شنبه صرافی را شناسایی کردیم؛ روز چهارشنبه یک خودروی پراید سرقت کردیم و روز پنجشنبه به صرافی حمله کردیم.

  • خودروی پراید را چطور سرقت کردید؟

به‌عنوان مسافر دربستی در یکی از اتوبان‌های تهران سوار پرایدی شدیم و دربین راه با تهدید راننده و ضرب و شتم وی، او را از ماشین به بیرون پرت کردیم و ماشینش را دزدیدیم. روز بعد هم با کلاه صورت‌هایمان را پوشاندیم و وارد صرافی شدیم. من اسلحه داشتم و پسردایی‌ام چاقو. 3نفر داخل صرافی بودند. صاحب مغازه کنار گاوصندوق بود که به محض ورود، یک تیر شلیک کردم. می‌خواستم آنها را بترسانم تا دست از پا خطا نکنند اما ناگهان دستم روی ماشه رفت و گلوله دیگری هم شلیک شد.

از بخت بد من گلوله‌ها به زانوی صاحب مغازه برخورد کرد. در آن لحظه من یک دسته یورو که پس از سرقت متوجه شدیم 6500یورو بوده را سرقت کردم. درحالی‌که قصد خروج داشتیم متوجه شدیم که یکی از حاضران بسته‌ای روی زمین انداخت. دوباره برگشتیم و از زیر پیشخوان یک بسته که حدود 10هزار دلار بود را برداشتیم و فرار کردیم. گویا یکی از کارکنان صرافی با دیدن ما در یک لحظه بسته دلارها را زیر پایش انداخت تا ما متوجه نشویم اما ما متوجه شدیم و آن را هم دزدیدیم.

  • با دلار و یوروهای سرقتی چه کردید؟

آنها را در یک صرافی در خرم‌آباد فروختیم و پولش را به حسابمان واریز کردیم تا شب عیدی سودش را بگیریم.

  • اسلحه را از کجا تهیه کردی؟

از شخصی در شهرستانمان به قیمت ... تومان خریدم.

  • بعد از سرقت، با اسلحه چه کردی؟

همان روز پس از سرقت، خودروی پراید مسروقه را کنار خیابان رها کردیم و با اتوبوس به شهرستانمان برگشتیم. وقتی به شهرمان رسیدیم اسلحه را داخل رودخانه انداختم.

  • گویا تازه دامادی؟

من 4‌ماه است که ازدواج کرده‌ام و پسردایی‌ام هنوز یک‌ماه نشده نامزد کرده است. حالا معلوم نیست همسرم چه تصمیمی می‌گیرد. خیلی پشیمانم.


8856534
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است