گوناگون 13:59 - 28 فروردین 1397
دولت آمریکا و بریتانیا روز ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ دولت روسیه را به ایجاد کارزاری فراگیر برای خرابکاری در روتر‌ و فایروال‌ رایانه‌های سرتاسر جهان،‌از رایانه‌های خانگی و اداری گرفته تا سیستم اوپراتورهای اینترنتی با هدف جاسوسی و خرابکاری متهم کردند.

براساس گزارش ساینس الرت، هشدار عمومی کاخ سفید، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مرکز امنیت سایبری بریتانیا پس از یکسال تلاش برای دنبال کردن این خطر احتمالی اعلام شده‌است.

براساس این ادعا هدف این کارزار سایبری بخش‌های عمومی و خصوصی سازمان‌های دولتی، زیرساختارهای کلیدی و تامین‌کنندگان این زیرساختارها، و اوپراتورهای اینترنتی و پشتیبانان آنها هستند.

راب جویس هماهنگ‌کننده امنیت سایبری کاخ سفید می‌گوید اطمینان زیادی داریم که روسیه کارزاری هماهنگ‌شده برای نفوذ به روترهای خانگی و تجاری را آغاز کرده‌است. ما این اقدام را محکوم کرده و کرملین را مسئول این فعالیت‌های مخرب می‌دانیم.

هشدار روز دوشنه جدید‌ترین مجموعه از اقدامات مرتبط به یکدیگر در دولت ترامپ است که طی ماه‌های اخیر روسیه را به صورت علنی به خاطر ساخت ویروس NotPetya که به عنوان پرهزینه‌ترین و مخرب‌ترین حمله سایبری جهان شناخته می‌شود،‌به باد انتقاد گرفته‌است.

ترامپ همچنین اعلام کرده روسیه طی ماه‌های اخیر شبکه برق آمریکا را با بدافزارهای رایانه‌ای مورد حمله قرار داده‌است. آمریکا و بریتانیا به صورت مشترک این کارزار جدید را که میلیون‌ها سیستم در سرتاسر جهان را هدف گرفته‌است،‌ دنبال کرده‌اند. به نظر می‌رسد هدف این کارزار کنترل دستگاه‌هایی باشد که به شبکه اینترنت متصل هستند.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد روترها، فایروال‌ها و سوئیچ‌هایی که توسط این کارزار آلوده شده‌اند را اعلام نکرده‌اند و به دنبال همکاری شرکت‌ها و تجارت‌های بخش خصوصی هستند که در صورت قربانی شدن،‌اطلاعات خود را با آنها در میان بگذارند.


9748762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است