اقتصادی 15:51 - 21 بهمن 1394
عرضه بیمه های مکمل بازنشستگی و مستمری بگیر در دستور کار قرار گرفته است تا بازنشستگان با دریافت مقرری های مختلف از صندوق های متعدد، این ایام را با آرامش سپری کنند.

چگونه کمبود حقوق بازنشستگی را از الان جبران کنیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیمه ایران، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به نیاز کشور به عرضه بیمه های مکمل بازنشستگی و مستمری بگیر گفت: امروزه به دلیل رکود و تورم سالانه و در خوشبینانه ترین حالت، بازنشستگانی که با حقوق بالا نیز بازنشسته می شوند، بعد از چند سال دیگر قادر به تأمین نیازهای خود نیستند و به استفاده از بیمه های مکمل و بازنشستگی بیمه های بازرگانی همانند بیمه ایران نیازمند می شوند.

سید عباس حسینی در آیین تقدیر از نمایندگان فروش سراسر کشور "بیمه زندگی مان" با اشاره به این که در کمتر از یک سال، بیش از 250 هزار فقره از این بیمه نامه به فروش رفته است، افزود: انتظار داریم در سال آینده تعداد فروش این بیمه نامه به یک میلیون فقره افزایش پیدا کند و در آینده ای نه چندان دور، حداقل هر خانواده ایرانی یک بیمه نامه مان داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشور ایران ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه بیمه های عمر و زندگی دارد و گلوگاه صنعت بیمه ایران برای حضور موثرتر در اقتصاد کشور، بیمه های عمر و زندگی است.

به گفته رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، باید عرضه بیمه های عمر و زندگی در ایران شتاب فزاینده به خود بگیرد تا مردم بتوانند به نحو مطلوب از خدمات این بیمه نامه ها بهره مند شوند.

حسینی ادامه داد: بر همین اساس باید از رفتارهای سنتی در فروش این بیمه نامه ها به رفتارهای جدید تغییر رویه دهیم تا ضریب نفوذ این بیمه نامه در کشور افزایش یابد.

وی با بیان این که در حال حاضر تنها 10 درصد پورتفوی بیمه ایران به بیمه های زندگی اختصاص دارد، عنوان کرد: به دنبال عرضه بیشتر بیمه های زندگی در کشور هستیم و می خواهیم با فرهنگ سازی و فروش این بیمه نامه در اقتصاد کشور تأثیرگذارتر باشیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با تقدیر از شبکه فروش بیمه ایران تصریح کرد: نمایندگان باید تعامل خود را با شرکت مادر بیشتر کرده و نظرات اصلاحی خود درخصوص بیمه نامه های موجود و یا طرح های جدید بیمه ای را به مدیریت ارشد انتقال دهند و به روند فرهنگ سازی بیمه درکشورکمک کنند.

به گفته وی، در حال حاضر حداکثر رشته های بیمه ای در کشور کمتر از 20 رشته است و باید آن را افزایش دهیم.

به اعتقاد وی، این درحالی است که ظرفیت های مردم برای پذیرش انواع و اقسام بیمه نامه ها بالاست و مدیریت ارشد این شرکت آمادگی دارد تا با طراحی بیمه نامه هایی در شأن مردم و نام بیمه ایران، به نمایندگان خود در جهت حضور قدرتمند در بازار بیمه ای کشور کمک کند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با انتقاد از حضور کمرنگ صنعت بیمه در بازار سرمایه کشور خاطرنشان کرد: صنعت بیمه هنوز نتوانسته است در حوزه سرمایه گذاری حضور فعال داشته باشد که مهمترین دلیل آن، به عدم توسعه یافتگی بیمه های زندگی در کشور باز می گردد.

حسینی با بیان این که بیمه های زندگی امکان سرمایه گذاری را برای  شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه فراهم می کند، افزود: صنعت بیمه اگر بخواهد حرکت رو به جلویی داشته باشد، باید فروش بیمه های عمر و زندگی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به این که مهم ترین دغدغه امروز کشور، اشتغال و سرمایه گذاری است، اظهار داشت: به طور حتم با گسترش بیمه های عمر و زندگی، بازارهای اولیه و ثانویه رونق خواهد گرفت و اشتغالزایی در کشور بیشتر می شود؛ چرا که با جذب سرمایه از محل فروش بیمه نامه های عمر می توان در بازار سرمایه حضور بیشتری پیدا کرد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به نیاز کشور به عرضه بیمه های مکمل بازنشستگی و مستمری بگیر گفت: امروزه به دلیل رکود و تورم سالیانه و در خوشبینانه ترین حالت، بازنشستگانی که با حقوق بالا نیز بازنشسته می شوند، بعد از چند سال دیگر قادر به تأمین نیازهای خود نیستند و به استفاده از بیمه های مکمل و بازنشستگی بیمه های بازرگانی همانند بیمه ایران نیازمند می شوند.

حسینی اضافه کرد: بر همین اساس، عرضه بیمه های مکمل بازنشستگی و مستمری بگیر را در دستور کار قرار داده ایم تا بازنشستگان با دریافت مقرری های مختلف از صندوق های متعدد، این ایام را با آرامش سپری کنند.

وی با اشاره به چشم انداز 1414 بیمه ایران و سرآمدی این مجموعه در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: بیمه مان باید بتواند علاوه بر حضور در بازار داخلی، در بازارهای منطقه نیز فروش خوبی داشته باشد و برای کشور ارزآوری کند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران واژه مان که برای این بیمه نامه طراحی شده است را بسیار مناسب دانست  و گفت: مان حافظ بنیان خانواده است و مسئولان بیمه ایران در انتخاب این واژه درست عمل کردند؛ اما برای جا انداختن آن در بین خانواده های ایرانی و منطقه، کار زیادی پیش رو داریم.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین نیزدراین جلسه گفت: پس از آنکه بیمه ایران، توسعه بیمه های زندگی را یکی از برنامه های اولویت دار خود عنوان کرد این مأموریت به بیمه ایران معین سپرده شد تا نسبت به طراحی و فروش این بیمه نامه اقدام شود.

ابراهیم حمیدی افزود: درهمین ارتباط ابتدا بیمه های عمر موجود در بازار داخلی و خارجی را به دقت بررسی و نقاط قوت و ضعف آنان را رصد ودر نهایت تدوین این بیمه نامه آغاز و درمرداد 93  نهایی شد.

 مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین پس از آموزش شبکه فروش عرضه این بیمه نامه با شعار "نهالی نو از ریشه ای کهن" درکشوررا اسفندماه 93  آغاز کردیم، افزود: رفته رفته و با استقبال مناسب مردم از این بیمه نامه، شعار دیگری با عنوان "هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی مان" را انتخاب وآن را سرلوحه برنامه های خود قرار دادیم.

حمیدی ادامه داد: بیمه ایران متعلق به تمامی ملت ایران است و آرزومندیم در آینده ای نه چندان دور، هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی مان را خریداری و از خدمات آن بهره مند شود.

وی با انتقاد از آمار فروش بیمه های زندگی در ایران تصریح کرد: هر ژاپنی حداقل چهار بیمه نامه عمر و زندگی دارد و در کشورهایی همانند کانادا، این تعداد به هفت فقره بیمه نامه نیز می رسد. از این رو ما برای رسیدن به این نقطه به فرهنگ سازی و زمان نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین با بیان این که عرضه رسمی بیمه مان از نیمه دوم اسفند سال 1393 شروع شده است، گفت: در این مدت نمایندگان و شبکه فروش تلاش زیادی کرده و از فروش 250 هزار فقره بیمه نامه رضایت داریم و امیدواریم در سال های آتی این فروش بیش از گذشته شود.

22339

 

 


7671761
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت دارو ۴۳ نماد در بازار سرمایه دارد که سهم شناور این صنعت حدود ۱۶.۵ درصد است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری با افزایش یک درصدی رسما به ۱۰ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: فرصت مناسبی جهت واگذاری احداث برقابی به بخش خصوصی فراهم شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی از جمله محور چالوس را شاهد هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در نواحی مختلف صادر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است