استانی 09:33 - 09 مهر 1399
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:
ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه اقتصادی به شمار می‌آید و اهداف اقتصادی در کنار اهداف فرهنگی و اجتماعی آن، بسیار برجسته است.

مهارت آموزی و کارآفرینی مهم‌ترین اهداف دانشگاه های فنی و حرفه‌ای

ابراهیم صالحی‌عمران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه آموزش عالی بر اساس پاسخگویی به نیازهای نیروی انسانی گسترش پیدا کرد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌های توسعه آموزش عالی، تربیت نیروهای متخصص است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز جامعه، نیرو تربیت کنند، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یکی از آن دانشگاه‌های ماموریت‌گرا است که با هدف تربیت نیروی تکنسین و ماهر برای حرفه‌های مختلف است، به وجود آمد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه اقتصادی به شمار می‌آید و اهداف اقتصادی در کنار اهداف فرهنگی و اجتماعی آن، بسیار برجسته است، گفت: نیروی کار ماهر با رشد اقتصادی و افزایش رشد تولید ناخالص ملی، کار و تولید رابطه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران یکی از اهداف دانشگاه‌های مهارتی را کمک به افزایش تولید و بهره‌وری در جامعه دانست و اظهار کرد: یکی از معضلات امروز کشور، موضوع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است اما دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اساسا بر اساس نیازهای بازار کار رشته‌های خود را ایجاد می کنند و فارغ التحصیلان دسترسی بهتری به بازار کار و اشتغال دارند.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه‌های مهارتی در آموزش عالی دنیا، نقش بسیار مهم و برجسته‌ای دارند، خاطرنشان کرد: امروز در رتبه بندی دانشگاه ها در جهان، در کنار تولیدات علمی و پژوهشی، دسترسی به اشتغال و بازار کار و تولید نیز لحاظ می‌شود، موضوعی که دانشگاه‌های مهارتی انجام می دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: یکی از کارکردهای اساسی دانشگاه‌ها، باید مبتنی بر فناوری، آی تی، که در دنیا رایج است، باشد و دانشگاهی که از این فرآیند فاصله بگیرد، در امور خود، قطعا عقب می ماند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به شدت به دنبال توسعه کمی دانشگاه های کشور بودیم و از لحاظ کیفی کمتر توجه شده است، گفت: دانشگاه ها نباید از تحولات علم و فناوری فاصله بگیرند و برنامه های درسی خود را مبتنی بر فناوری های نوین برنامه‌ریزی کنند.

صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه‌ها باید تغییراتی در برنامه‌های اصلی خود ایجاد کرده تا رشد کنند، در واقع این موضوع منجر به تغییر در پژوهش، دانش و نگرش اساتید دانشگاه‌ها نیز خواهد شد.

انتهای پیام


10741218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است