فرهنگی‌هنری 16:16 - 27 شهریور 1397
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: بیش از هزار برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد.

بازسازی عملیات ثامن‌الائمه در گیلان

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباس بایرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت ایام محرم، و با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با عاشورای حسینی، اظهار کرد: تقارن این دو ایام بیانگر پیام‌های زیادی است که یکی از آن پیام‌ها الگوگیری رزمندگان از اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی شعار محوری هفته دفاع مقدس را «ما توانستیم» عنوان کرد و گفت: در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی هیچ نقطه‌ای بلندتر از دفاع مقدس نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در عرصه نظامی و امنیتی، دیپلماسی علمی و فرهنگی الگوهای مناسبی در دوران دفاع مقدس داریم، گفت: در موضوعات محتوایی دفاع مقدس نگاهمان فرهنگی است و در این عرصه از زوایه تفنگ و سلاح به دفاع مقدس نمی‌نگریم بلکه فرهنگ و معارف دفاع مقدس را مورد توجه داریم.

وی با تاکید بر فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید گسترده‌تر از جغرافیایی مکانی و زمانی دیده شود، ادامه داد: دفاع مقدس انسجام دهنده همه اقشار در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است و در چهل سالگی انقلاب باید انسجام دهندگی دفاع مقدس میان اقشار به طور کامل پرداخته شود.

بایرامی پیروی از فرمان ولایت را رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس دانست و افزود: اعتماد و خودباوری، تقویت باورهای دینی، تولد تفکر بسیجی، تحکیم وحدت ملی و رشد فضائل اخلاقی و اجتماعی، حضور داوطلبانه جوانان در جبهه‌ها، مشارکت آحاد ملت در طول دوران دفاع مقدس و پرهیز از فرهنگ ساده زیستی و اشرافی‌گری از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به نفوذ قدرت انقلاب اسلامی ایران در منطقه که برگرفته از قدرت هشت سال دفاع مقدس است، یادآور شد: امروز هیچ تصمیمی در خاورمیانه بدون دخالت ایران گرفته نمی‌شود و تمام تصمیات راهبردی منطقه با حضور ایران تصمیم‌گیری می‌شود.

بایرامی از تدفین 127 شهید گمنام در 47 نقطه استان گیلان خبر داد و گفت: مزار شهدای گمنام میعادگاه عشاق است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 72 هزار رزمنده از گیلان به جبهه‌ها اعزام شدند، تصریح کرد: 300 رزمنده زن گیلانی نیز به طور مستقیم در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از هزار برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد.

بایرامی رژه نیروهای مسلح، برگزاری همایش مداحان و شعرای آیینی، تجمع بزرگ روحانیت در حوزه علمیه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، بازسازی عملیات ثامن‌الائمه، رونمایی از کتاب و ... را از جمله برخی برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام


9912048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفوی گفت: محوریت «شکرستان» موضوعات محیط زیست، مسئله آب، فناوری‌های جدید، کارآفرینی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از سه کودکی گفت که زیر آوار‌ها همراه با موجودی ناشناس نگهداری می‌شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است