فرهنگی‌هنری 15:53 - 17 آذر 1400
کتاب گویای «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

کتاب گویای «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» منتشر شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب گویای کتاب «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» به نویسندگی رسول افضلی و امیر محسن‌زادگان و صداپیشگی و روایت علی صدیق در 523 دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» در واقع به بررسی مواضع نظامی و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) را از منظر صاحب‌نظران داخلی است. رسول افضلی و امیر محسن‌زادگان در کتاب «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» ابتدا نگاهی بر این پدیده انداخته‌اند و لایه‌های مختلف این جنگ را بررسی کرده‌اند. با این بررسی‌ها نمی‌توان نقش امام خمینی (ره) و نظراتشان را نادیده گرفت. به‌این‌ترتیب در این کتاب فلسفه‌، منطق، سیاست‌ها، راهبردها و مواضع نظامی ایشان بررسی می‌شود؛ اما مهم این است که ما به‌عنوان پژوهشگر فلسفه‌ی این جنگ را دریابیم و آن را با جنگ‌های مشابه دیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم پاسخی منطقی بر پرسش‌های مطرح‌شده داشته باشیم.

کتاب «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» طی هفت فصل در تلاش برای واکاوی ابعاد مبانی مدیریت نظامی امام خمینی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. یافته‌های مؤلفان نشان می‌دهد که مدیریت نظامی امام خمینی در جنگ عراق علیه ایران دارای دو بُعد کاریزماتیک و نظام‌مند بوده است. بُعد کاریزماتیک این مدیریت معطوف به تأثیر جنبه‌های شخصیتی و حب درونی جامعه نسبت به امام بوده است که پنج حوزه اصلی مشروعیت و مقبولیت عمومی جنگ با عراق، روحیه جنگاوری، روحیه مقاومت و استقامت، نظام سازمانی جنگ و نیروی انسانی جنگ را تأمین می‌کرد؛ و بُعد نظام‌مند مربوط به جنبه‌های مدیریت مستقیم و حرف‌های ایشان در پیشبرد امور جنگ بوده است که ابعاد عملی و واقع‌گرایانه مدیریت نظامی امام را در جنگ در دوره‌های مختلف مدیریت و با توجه به معیارهای حاصل از شاخص‌های مطالعاتی در سه سطح استراتژی سیاسی جنگ، استراتژی نظامی و تاکتیک نظامی نشان می‌دهد.

هفت فصل به ترتیب زیر تنظیم شده است:

فصل اول: کلیات؛

فصل دوم: مواضع نظامی امام خمینی (ره) از آغاز جنگ تا فتح خرمشهر؛

فصل سوم: مواضع نظامی امام خمینی (ره) از فتح خرمشهر تا پایان جنگ؛

فصل چهارم: شخصیت و اندیشه‌ی سیاسی نظامی امام خمینی (ره) از نگاه صاحب‌نظران؛

فصل پنجم: دیدگاه صاحب‌نظران درباره‌ی مواضع نظامی امام از آغاز جنگ تا فتح خرمشهر؛

فصل ششم: دیدگاه صاحب‌نظران درباره‌ی مواضع نظامی امام در مقطع پایانی جنگ؛

فصل هفتم: رویکرد رسانه‌های خارجی به مواضع نظامی امام خمینی (ره) در جنگ.

همچنین در بخش پیوست کتاب مصاحبه‌هایی با «محسن رضایی»، «محسن رفیق‌دوست» و «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» آورده شده است.

کتاب «بررسی مواضع امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» در سال 1399 از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدّس منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «بررسی مواضع امام خمینی (ره) در جنگ ایران و عراق» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام


11356768
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است