علمی فناوری 11:48 - 11 بهمن 1393
آخرین وضعیت پرونده بورسیه ها
معاون حقوقی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که پرونده دانشجویان بورسیه شاغل از طریق استعلام از بیمه در دست بررسی است، گفت: در صورتی که پس از استعلام مشخص شود که این افراد به صورت مستمر بیمه برای آنها پرداخت می‌شده و شغل دولتی داشته اند مجاز به ادامه‌ی تحصیل نخواهند بود، ولی افرادی که وضعیت بیمه آنها به گونه‌ای باشد که نشان دهد بیمه‌ای پرداخت نشده است می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

معاون حقوقی وزیر علوم: بورسیه های شاغل در بخش دولتی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سعدالله نصیری قیداری در حاشیه هفتمین جشنواره فارابی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بورسیه‌ها افزود: تاکنون شش جلسه در این زمینه برگزار شده است و آخرین جلسه‌ی آن نیز روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد که در خصوص پرونده‌های مربوط به اشکال‌زدایی تحصیل همزمان با اشتغال بحث و بررسی شد.

وی با تاکید بر این‌که در این جلسات پرونده افرادی که به‌طور همزمان در مراکز دولتی مشغول به فعالیت بودند و از سوی دیگر به صورت بورسیه ادامه تحصیل می‌دهند مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: پرونده این دست افراد به پایان رسیده است و در این زمینه وضعیت این افراد از بیمه استعلام شده است و منتظر پاسخ استعلام هستیم.

نصیری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در پرونده افرادی که به لحاظ معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد مشکلاتی داشتند تجدید‌نظر خواهند شد.

معاون حقوقی وزیر علوم با تاکید بر این‌که برای بررسی وضعیت دانشجویان بورسیه، هر هفته جلسات متعددی برگزار شد، خاطر‌ نشان کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسات مستمر وضعیت اینگونه از دانشجویان به سرعت مشخص شود.

نصیری همچنین با اشاره به حضور تعدادی از نمایندگان در این جلسات توضیح داد: در کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر افرادی معرفی شدند که حکم آنها برای حضور در این جلسات صادر شده است ولی پس از آن مجلس سه نفر از نمایندگان را برای حضور در این کمیته معرفی کردند، ولی تاکنون از سوی وزیر علوم حکمی برای آنها صادر نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف این دسته افراد خاطر‌ نشان کرد: در این جلسات تنها افرادی حاضر خواهند شد که حکم وزیر برای آنها صادر شده باشد و افرادی حق رای دارند که دارای حکم وزیر باشند.

نصیری با تاکید بر این‌که این سه نفر از نمایندگان فاقد حکم وزیر هستند، تصریح کرد: افرادی نظیر پورمختار و دواتگر به لحاظ شخصیت حقیقی در این کمیته حاضر می‌شوند.

انتهای پیام


5739908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است