فرهنگی‌هنری 18:23 - 23 تیر 1393
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی پیش بینی کرد در شبهای قدر سه میلیون تشرف زائران و مجاوران به حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شود.

سه میلیون نفر در شبهای قدر به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

ˈمحمود ممتاز در نشست خبری با خبرنگاران فعالیت ها و برنامه های در نظر گرفته شده آستان قدس رضوی برای شبهای قدر را تشریح کرد.

وی بیان کرد: 20 هزار نیروی خدمه، خدمتگزار و کارمند برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در شبهای قدر فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: شب گذشته طی مراسمی 600 هزار کتب ادعیه با هشت دستگاه تریلی از انبار آستان قدس در باغ ملک آباد تا حرم مطهر رضوی حمل شد که با احتساب این تعداد در شبهای قدر یک میلیون و 800 هزار جلد کتب ادعیه و قرآن که در 16 پایگاه قرار گرفته بین زائران توزیع و جمع آوری می شود.

وی توزیع بیش از یک میلیون و 500 هزار بطری آب معدنی بین زائران، توزیع 90 هزار عدد بسته بندی غذای متبرک در هر شب در صفوف نماز جماعت مغرب و عشا حوزه اماکن متبرکه، توزیع شش تن نایلون مخصوص کفش در بین زائران را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی خدمتگزاران به زائران در شبهای قدر برشمرد.

ممتاز با بیان اینکه طبق نظرسنجی های انجام گرفته تاکنون 97 درصد از مدعوین طرح ضیافت اکرام رضوی ابراز رضایت کرده اند، افزود: در شبهای 19 و 23 رمضان مانند روزهای دیگر 12 هزار روزه دار بر سر سفره امام رضا (ع) افطار خواهند کرد اما مدعوین شب قدر 21 ماه مبارک رمضان ، 14 هزار نفر از ایتام زیرپوشش کمیته امداد و مدیران کل و روسای سازمانها و نهادهای استان می باشند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برای شبهای قدر امسال تمام فضاهای عبادی برای استفاده زائران آماده سازی و کلیه موانع تردد برداشته شده است، همچنین محل عبادت به صورت جداگانه برای زنان و مردان و خانوادگی تفکیک شده و جمعیت صحن ها، رواق ها و صحن های پیرامونی کنترل می شود.

ممتاز افزود: 32 پایگاه ثابت و سیار به همراه 9 آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی در حرم مطهر رضوی برای شبهای قدر پیش بینی شده که در صورت بروز ناراحتی برای هر یک از زائران به موقع خدمات رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: کلیه اماکن متبرکه و گنبد مطهر به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) سیاهپوش شده و کلیه اماکن متبرکه پس از نماز مغرب و عشا در شبهای قدر مفروش می شوند.

وی افزود: تامین مهر مورد نیاز اماکن متبرکه و لیوان یکبار مصرف مورد نیاز، غبارروبی و شستشوی ویژه اماکن متبرکه قبل، حین و پس از مراسم شبهای قدر، گشتهای عودسوز و گلاب پاش، ارائه خدمات امانات، گمشدگان، صندلی چرخدار، زائربر و هماهنگی با واحد آتش نشانی سازمان از دیگر فعالیتها برای آسایش زائران در شبهای قدر می باشد.

وی بیان کرد: گشت های هدایت، هادی و بصیر برای ایجاد نظم، امنیت و آرامش ویژه شبهای قدر تقویت شدند تا از کوچکترین مساله ای که باعث ناراحتی زائران و مختل شدن آرامش آنان در شبهای قدر شود، جلوگیری کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در روز جهانی قدس، حدود 10 هزار نفر از خدمه، خدمتگزاران و کارکنان در مراسم راهپیمایی کنترل ورود و خروج راهپیمایان، گلاب پاشی، عودسوزی و تامین مهر نماز جمعه و جایگاه های مهر را در حرم رضوی برعهده دارند.

ممتاز افزود: در روز عید سعید فطر نیز بیش از 10 هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران برای خوشامدگویی و تکریم زائران و کنترل مبادی ورودی و خروجی فعالیت دارند.

وی مفروش نمودن اماکن متبرکه شامل صحن ها، بست ها و دوربرگردان ها و آمادگی برای مفروش کردن دوربرگردان های حرم مطهر، تامین یک میلیون مهر نماز و نایلون مخصوص کفش، هماهنگی بین پارکینگ های سازمان برای ارائه خدمات رایگان از ساعات ابتدای روز، گلاب پاشی و عودسوزی و ارائه خدمات نظافتی را از دیگر خدمات آستان قدس در روز عید فطر برشمرد.

وی همچنین به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی توصیه کرد ضمن رعایت نظم و همکاری با خدام، از آوردن وسایل اضافه با خود به حرم خودداری کنند و قرآن و کتاب ادعیه را پس از استفاده در جای مخصوص خود قرار دهند


4238857
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است