استانی 21:51 - 16 خرداد 1399

پایانه رازی در توسعه مناسبات ایران و ترکیه نقش مهمی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر جمعه در جریان بازدید از مراحل احداث پایانه رازی خوی با اشاره به نقش پایانه های مرزی استان در توسعه اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار گفت: پایانه رازی قابلیت آن را دارد تا در توسعه مراودات تجاری و سیاسی با کشور ترکیه سهم ویژه ای به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه اگر چه فعالیت اجرایی پروژه بخاطر شیوع بیماری کرونا دچار وقفه شده بود اما در حال حاضر سرعت گرفته و امید آن می رود در زمان مقرر به بهره برداری برسد افزود: توسعه پایانه رازی علاوه بر پویایی اقتصادی ملی، برای شهرستان خوی نیز مزیت های ویژه ای درپی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه فار نخست پایانه مرز رازی خوی طی سالجاری به بهره برداری می رسد اظهارکرد: پروژه‌های اجرایی پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن اجرای محوطه سازی ایست اجباری پایانه مرزی رازی، محوطه سازی پل ارتباطی، ساماندهی رودخانه و اصلاح شیب و پایدار سازی کوه ضلع جنوبی را شامل می‌شود که در مرحله بهره برداری قرار دارد.

ارسلان شکری با بیان اینکه فاز دوم و سوم این پایانه مرز به ترتیب ۱۹ و ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: فاز دو شامل احداث ساختمان‌های جانبی از قبیل ساختمان سر درب ورود و خروج، سرویس‌های بهداشتی اتاق‌های برق و دیزل، رو به بتنی محوطه و اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: مرحله دوم فاز دوم نیز شامل احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری در سه طبقه سازه فلزی و شامل کل تأسیسات برقی و مکانیکی با ادامه و تکمیل ساماندهی رودخانه و بخشی از محوطه سازی بوده که بالغ بر ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه فاز سوم این پایانه نیز شامل تکمیل احداث ایستگاه اختیاری، ساختمان مسجد، ساختمان اداری، ساختمان رفاهی و آتشفشانی است عنوان کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه با سه کشور مرز مشترک دارد و سالانه حدود چهار میلیون مسافر از پایانه‌های استان تردد دارند و سالیانه ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه‌های مرزی استان هزینه می‌شود.

پایانه مرزی رازی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به شمار می‌رود.


10561218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است