استانی 18:12 - 28 آذر 1397

فرهنگ زکات در چهارمحال و بختیاری نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام در جلسه شورای زکات بابیان اینکه زکات فطره باید در کوتاه ترین زمان به دست فقرا برسد، گفت: با نظارت کمیته امداد افراد نیازمند شناسایی شوند و بلافاصله زکات فطره پس از جمع‌آوری به دست آن‌ها برسد.

نکونام بابیان اینکه بخشی از زکات به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، افزود: مسئولان امر باید توجه داشته باشند زکات تنها براساس شرایط خاصی در این پروژه‌ها هزینه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه معتمدان محلی و عاملان زکات نقش مهمی در ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی دارند، مطرح کرد: دوره‌های آموزشی باهدف آگاه‌سازی عموم مردم از میزان و نحوه پرداخت زکات برای این افراد برگزار شود.

پرداخت زکات یکی از مهمترین واجبات به شمار می رود

وی با بیان اینکه فرهنگ زکات در چهارمحال و بختیاری نهادینه شود، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ها برای فرهنگ سازی زکات در جامعه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان کرد: پرداخت زکات و نهادینه شدن پرداخت زکات در جامعه موجب رفع محرومیت ها در جامعه می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از مهمترین واجبات به شمار می رود که نقش مهمی در رفع محرومیت زدایی در جامعه اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان کرد:  کمک به فقرا و نیازمندان و توانمند کردن آنها از مهمترین برکات پرداخت زکات به شمار می رود.


10004643
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است