اجتماعی 16:55 - 03 آذر 1393
در جلسه شورای اجتماعی کشور؛
تهران-ایرنا- وزیر کشور گفت: ضروری است استانداری ها به عنوان هماهنگ کننده، با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، شهرداری و نیروی انتظامی یکی از اولویت های خود را جمع آوری متکدیان قرار دهند و این امر نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در شصت و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با حضور دستگاه های عضو شورای اجتماعی در محل وزارت برگزار شد این مطلب را بیان کرد.



وی در این جلسه به جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها اشاره کرد و افزود: اصل جمع آوری متکدیان نباید مورد غفلت واقع شود و ضروری است که استانداری به عنوان هماهنگ کننده با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، شهرداری و نیروی انتظامی اولویت های خود را حول محور جمع آوری متکدیان قرار دهند.



وزیر کشور با بیان اینکه برخی از موضوعات اجتماعی اصالتاً خارج از حوزه حاکمیت است، گفت: عدم مدیریت و برنامه ریزی درست نسبت به آنها می تواند موجب ناهنجاری ها، تنش ها و افزایش برخی هزینه های اجتماعی در جامعه شود.



رحمانی فضلی اظهار داشت: انتظار بر این است که موضوعات اجتماعی با اتخاذ تدبیرهای لازم به صورت دقیق تر پیگیری و تحلیل شوند.



وی با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری درباره شرایط اجتماعی گفت: ما به عنوان متولیان موضوع اگر نتوانیم به راهبردی متوازن دست یابیم که هر یک از دستگاه ها بتوانند متناسب با امکانات خود در برقراری و ایجاد توازن میان کارها و اقدامات برسند توفیق کاملی در حل مشکلات نخواهیم داشت.



وزیر کشور از اعضای شورای اجتماعی کشور خواست تا بحث تغییرات اجتماعی را که از مؤکدات مقام معظم رهبری است به عنوان یک اصل و حوزه مبنایی، در دستور کار شورای اجتماعی قرار دهند تا به شکل مناسب تغییرات اجتماعی با همان راهبردی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده اند طی دو دهه در ایران مورد بررسی قرار گیرد و جهت گیری ها و رفتارهای مهم و نحوه برخورد با آنها بررسی و تصمیم گیری لازم صورت پذیرد .



رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: ما واقعا بودجه فرهنگی در دستگاه های مختلف در مجموع کم نداریم و اگر بتوانیم از طریق چنین جلساتی که به اقتضاء عناصر دخیل در آن به مسائل فرهنگی اهمیت داده می شود همه این بودجه ها را در یک مدیریت واحد درآوریم و مدیریت لازم را انجام دهیم حرکت های درستی انجام خواهد شد .



وی وجود برخی مشکلات و جهت گیری ها را درخصوص بهره گیری ازبودجه و اعتبارات اجتماعی ، مبین ضرورت شکل گیری یک مدیریت واحد بودجه ای که بتواند برنامه ریزی های لازم را برای تخصیص اعتبارات بودجه در سال 94 در نظر داشته باشد برشمرد.



وزیر کشور تصریح کرد: مجموعه تحلیل های ارائه شده ما را باید به سمت مدیریت مسئله در موضوعات مختلف هدایت کند.



رحمانی فضلی با اشاره به حرکت های انفعالی در کشور گفت : باید کاری کرد که بدانیم با تحولات اجتماعی سریعی که برخی فضاهای مؤثر می تواند در شکل گیری و تشدید آن عمل نماید مواجه هستیم و جوانب مختلف این موضوع باید بررسی شود.



وی در ادامه در خصوص لایحه تشکل های غیردولتی به عنوان دستور دیگر این نشست اشاره کرد و افزود: این مهم نقش مؤثری در تسریع فرایند اداری، کاهش بروکراسی و مشارکت مردم در تصمیم سازی و تصدی گری دولت دارد.



وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به توانمند شدن مردم برای ورود به مسائل وموضوعات اجتماعی، با مشارکت تمامی تشکل های غیر دولتی در سراسر کشور لایحه قانون تشکل های غیر دولتی تقدیم دولت شده و امید است که این لایحه به عنوان نقشه راهی برای تشکل های مردمی قرار گیرد .



رحمانی فضلی با اشاره به مبحث سازماندهی متکدیان و تأکیدات موجود در این زمینه گفت : بخشی از جمعیت متکدیان را معتادین متهاجر که قابل کنترل و مدیریت نیستند تشکیل می دهند که می توان با به کارگیری بخشی از ظرفیت های بخش خصوصی و مساعدت های مورد لحاظ شهرداری ضمن اجرای این طرح شاهد کاهش سرقت ، کاهش 80 درصدی خرده فروشی مواد مخدر و کاهش تعداد زندانیان در زندان ها و نظایر اینها بود.



وی اضافه کرد: استانداری به عنوان هماهنگ کننده، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی کارها را پیگیری و بحث جمع آوری را از اولویت های خود قرار دهند و البته آیین نامه های مربوطه در مسیر قانونی تصویب دنبال خواهد شد.



وزیر کشور با اشاره به بحث جمعیت و سیاست های مقام معظم رهبری در این خصوص ، به عنوان یکی از مسائل راهبردی دولت مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت در کشور بر لزوم ملاحظات فرهنگی در این خصوص تأکیدکرد.



ارائه گزارش درباره زمینه های اجتماعی وفرهنگی تحقق سیاست های ابلاغی جمعیت، ارائه گزارش درباره پیش نویس لایحه قانون تشکل های غیر دولتی که تقدیم دولت گردیده است و بحث و تبادل نظر درباره محور های اصلی سبک زندگی ایرانی – اسلامی و مسؤولیت های شوراها از موارد دستور کار 69 اُمین جلسه شورای اجتماعی کشور بود.



سیام**7261 /1449

انتهای پیام /*


5261161
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است