اقتصادی 16:25 - 05 بهمن 1395
در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بیش از هزار واحد سقوط کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۴۹ واحدی رسید. در معاملات امروز، نماد بانک ملت که پس از پنج ماه بازگشایی شد بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص گذاشت.

سقوط ۱۰۰۰ واحدی شاخص بورس

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۰۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۴۹ واحدی رسید، اما شاخص کل هم‌وزن ۳۱.۹۱ واحد بالا رفت و به رقم ۱۵ هزار و ۵۸۸ واحدی رسید.

در عین حال شاخص آزاد شناور نیز بیش از ۱۳۰۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۵۳ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز ۱۰ هزار و ۷۰۴ واحد افت کرد و رقم ۵۵ هزار و ۴۵۴ واحدی را دید. علاوه بر این شاخص بازار دوم نیز ۱۶۷ واحد کاهش را تجربه کرد و در تراز ۱۶۷ هزار و ۱۴ واحدی نشست.

در معاملات امروز نماد بانک ملت که پس از پنج ماه بازگشایی شد با ۸۶۴ واحد تاثیر منفی برروی شاخص بیشترین نقش منفی را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد ۴۸.۳ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۵۱.۶ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقوقی بود. در عین حال حقوقی‌ها ۳۹.۸ درصد از خریدها را نیز به خود اختصاص دادند.

این نماد که در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ قیمت پایانی‌اش بیش از ۲۴۱ تومان بود، امروز با بیش از ۳۵ درصد افت تنها ۱۲۴ تومان معامله شد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و ملی صنایع مس ایران پس از نماد بانک ملت بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص داشتند.

همچنین نماد سایپا امروز بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص گذاشت. در گروه خودرو اکثر نمادها شرایط سبزی را تجربه کردند. در این گروه بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان در ۱۰ هزار و ۱۹۲ نوبت معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رغم ۱۷۸ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در ۵۷ هزار و ۳۱۸ نوبت معامله بود.

امروز نماد حق تقدم پارس خودرو بیشترین ارزش معاملات را تجربه کرد به‌طوری که ۵۱۵ میلیون و ۳۳۴ هزار سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان در این نماد مورد معامله قرار گرفت و نماد بانک ملت پس از حق تقدم پارس خودرو بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سپه، زامیاد، سایپا، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گلگهر معاملات درون گروهی صورت گرفت. به عنوان نمونه در نماد معاملاتی سپه ۲۹ میلیون و ۲۵۹ سهم به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

آیفکس نیز امروز ۲.۹ واحد کاهش یافت و به رقم ۸۳۷.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۵۱ میلیون و ۲۱۰ هزار سهم در ۱۰۷ هزار و ۹۶۷ نوبت معامله بود.

انتهای پیام


8709563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است