استانی 16:15 - 27 اسفند 1397
استاندار مرکزی گفت: با تردد 148 میلیون خودرو استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور به شمار می‌رود.

استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در ستاد خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال جاری 97 بیش از 148 میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی انجام شده است که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود، گفت: این میزان تردد استان مرکزی را در جایگاه سوم کشور از بعد بیشترین تردد قرار داده، همچنین 48 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی مربوط به تردد خودروهای سنگین بوده است.

وی تصریح کرد: با وقوع یک تصادف تعداد زیادی از دستگاه‌های مرتبط و خدماتی درگیر می‌شوند به همین دلیل این حجم تردد تهدیدی بالقوه برای استان قلمداد می‌شود که اگر به خوبی مدیریت شود در واقع 50 درصد وظیفه ستاد خدمات سفر استان اجرایی شده است.

آقازاده با تاکید بر آماده‌باش ستاد خدمات سفر استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظارتی، انتظامی، امنیتی و ... براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق و حضور پررنگ پلیس در جاده‌های و مسیرهای استان به جهت بروز کمترین تلفات، افزود: در اسفندماه 97 تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مرکزی کاهش چشمگیری داشته است به طوری که به نیمی از آمار تصادفات سال قبل رسیده‌ایم و امید است در نوروز 98 با رعایت نکات ایمنی بتوان تعداد خسارت و تلفات را به کمتر از 97 رساند.

وی گفت: در راستای کاهش تلفات و حوادث و تصادفات باید مشارکت مردم را در کنار تلاش‌های دستگاه ‌ های اجرایی داشته باشیم تا نوروزی آرام و پرنشاط را تجربه کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اعمال نظارت بر رستوران‌ها و تامین سوخت مورد نیاز با توجه به حجم تردد خودروها و سفرها، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آماده‌باش و تامین سوخت مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهد، آماده‌سازی و وضعیت بهداشتی نمازخانه‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی انجام و فرمانداران، شهرداران، دهیاران و بخشداران در مراکز خدمات رفاهی نظارت داشته باشند.

وی با تاکید بر زیباسازی شهرها اضافه کرد: امید است عملکرد شهرداری اراک در نوروز98 به مانند نوروز 97 مناسب باشد و با توجه به تلاقی نوروز با اعیاد رجبیه باید فضای شاد در شهرها حاکم باشد و ورودی و خروجی شهرها نیز ویژه دیده شود.

آقازاده گفت: پوشش تلفن همراه نه تنها در نوروزگاه بلکه باید در تمامی محورها فراهم شود، در بحث تامین ارزاق عمومی، فرمانداران و شرکت غله استان در تامین و توزیع آرد پیگیری لازم را داشته باشند، همچنین بر توزیع گوشت قرمز و مرغ نظارت‌ها تشدید شود تا کمبود احساس نشود چراکه با وجود گرانی ها نباید کمبودی در اقلام پروتئینی، نان و میوه ایجاد شود و یا صف تشکیل شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر فروردین و نوروز بارانی اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و اکیپ‌ها که تاکنون در زمستان عملکرد مناسبی داشته‌اند تا 20 فروردین ماه اکیپ‌های خود را فعال داشته باشند تا غافلگیر نشویم.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: با وجود تغییر فصل مدیریت بحران آمادگی لازم را دارد و برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی اقدامات لازم را انجام داده است.

در این جلسه معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به انجام اقداماتی مانند نصب تبلیغات معرفی استان مرکزی در فرودگاه تهران، راه آهن اراک، تهیه اپلیکیشن معرفی استان، نظارت مشترک و تخصصی، ایجاد 18 نوروزگاه، بازارچه های صنایع دستی در کل استان، برگزاری تورهای رایگان، ایجاد کارناوال شادی توسط شهرداری ویژه نوروز 98 گفت: استان مرکزی ظرفیت اسکان 29 هزار و 805 مسافر را دارد.

حسن حسینی اضافه کرد: امکان اسکان هزار و 152 نفر در هتل، 416 نفر در خانه مسافر، 200 مسافر مهمانپذیر، 7 هزار نفر در کمپ، 36 نفر در هتل آپارتمان، 8 هزار نفر در مدارس آموزش و پرورش و 13 هزار نفر در سایر واحدهای اقامتی در مراکز اسکان استان مرکزی وجود دارد.

وی گفت: 12 نوروزگاه استان مرکزی مجهز به WIFI رایگاه مجهز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این نشست کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سر استان مرکزی گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام


10081984
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است