استانی 13:28 - 23 مرداد 1399
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان خبر داد
ایسنا/کرمان دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک های استان کرمان است.

ابتلای ۲۴۰ کارمند شبکه بانکی استان کرمان به کرونا/۳۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق استان

"الله داد محمدی" در گفت و گو با ایسنا درباره ابتلای کارکنان بانک های استان کرمان به ویروس کرونا اظهار کرد: تا دو سه روز قبل ۲۴۰ نفر از همکاران بانکی ما در استان کرمان به کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: تعدادی از شعب بانک ها در جیرفت، کهنوج، فهرج و در کرمان شعبی داشتیم که کاملا درگیر این بیماری شده و برای یکی دو روز تعطیل شدند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش درباره تسهیلات بانکی مربوط به واحدهای تولیدی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته در بحث تسهیلات مربوط به کرونا به استان کرمان تا ابتدای هفته جاری ۱۱۴۰ میلیارد تومان بوده که ۲۳۳ میلیارد تومان توسط کارگروه مربوطه به بانک ها معرفی شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان بیان کرد: تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا توسط بانک های استان پرداخت شده و مشکل خاصی در روند پرداخت وجود ندارد.

وی اشاره به اینکه به دلیل آنکه این تسهیلات خیلی جذابیت ندارد، شاید افراد زیادی مراجعه نکنند، اما متقاضیانی که مراجعه کنند، کار به صورت روان انجام می شود تصریح کرد: زمان زیادی برای تسهیلات کرونا نداریم و زمان محدود و تسهلات ارزان قیمت با نرخ ۱۲ درصد است و توصیه می کنیم کسانی که به بانک معرفی شده اند تشکیل پرونده بدهند ضمن آنکه تاکید می شود تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارند و با ضمانت خود فرد این تسهیلات پرداخت می شود و در این زمینه بهانه ای وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش در گفت و گو با ایسنا گفت: در بحث رونق تولید واحدهایی که شرایط را دارند، در کارگروه رونق تولید کارشان دنبال می شود و اکنون عمدتا بحث تعیین تکلیف است و نه پرداخت تسهیلات.

وی اظهار کرد: موارد رونق تولید عمدتا مربوط به واحدهایی است که در پرداخت بدهی مشکل دارند و اگر واحدی باشد که دارای پروانه فعالیت از جهاد کشاورزی و صنعت معدن باشد، بخشی از بدهی را با کف هفت و نیم درصد پرداخت و مابقی را تقسیط می کنند که در سنوات بعد بین سه تا پنج سال پرداخت کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: حجم مطالبات معوق سیستم بانکی بالاست و یکی از استان هایی هستیم که در مطالبات معوق رشد بالایی داریم و به مشتریان توصه می کنیم کسانی که واحد تولیدی نیستند و معاضدی ندارند، از دستورالعمل های داخلی بانک ها استفاده کنند و مطالبات را تعیین تکلیف کرده و  از سوی دیگر بانک ها نیز مساعدت کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک های استان کرمان است تصریح کرد: میزان مطالبات متفاوت و عمدتا مربوط به واحدهای تولیدی است که در سنوات گذشته نیز به کرّات نسبت به آنها مساعدت انجام گفته است.

انتهای پیام


10665538
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است