بین‌الملل 12:02 - 18 بهمن 1394
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت تصمیم جدید مرجعیت دینی این کشور برای خودداری از اظهار نظر سیاسی، بیانگر نارضایتی از عملکرد دولت است.

حکیم: دولت عراق انتظار مرجعیت را تامین نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت، تصمیم جدید مرجعیت دینی برای خودداری از اظهار نظر در زمینه سیاسی در این کشورف بیانگر نارضایتی از عملکرد دولت است.


سید عمار حکیم در سخنانی اظهار داشت: خودداری مرجعیت از سخن گفتن دلیل روشن نارضایتی آن است. دولت در زمینه اصلاحات کند عمل کرده و نتوانسته است با انتظارات مرجعیت همگام شود.


وی افزود: مرجعیت توصیه و سفارش می کند و به فکر هیچ گونه منفعت شخصی نیست بلکه به منافع عمومی و تامین آن اهتمام می ورزد. مرجعیت خیلی زود مشکلات عراق در فساد و سهم خواهی ها را تشخیص داد.


حکیم از دولت خواست تا در زمینه اصلاحات گام بردارد و اگر به دنبال تحقق منافع عمومی است، به کسانی که از اجرای این اصلاحات زیان می بینند، توجه نکند.


وی بر حمایت خود از اصلاحات و تشویق به آن برای مهیا شدن فرصت تحقق اصلاحات تاکید کرد.


مرجعیت دینی در عراق جمعه پیش تصمیم گرفت که دیگر دیدگاه خود در زمینه سیاسی را به طور هفتگی در خطبه های نماز جمعه ارایه نکند و اعلام کرد که بیان دیدگاهش "براساس روند امور و مقتضیات" خواهد بود.




انتهای پیام/

7662418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس از ابتلای ماه جولای تولید نفت را افزایش خواهند داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است