اجتماعی 11:56 - 10 آبان 1393
با آغاز مرحله دوم توزیع سبد امنیت غذایی
در حالی فاز دوم توزیع سبد امنیت غذایی با محوریت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است که در این دوره بر خلاف دور پیش نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی از کمک کمتری برخوردار شده‌اند.

کمک دولت به نیازمندان و مددجویان آب رفته است!

 به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حمایت از اقشار آسیب پذیر و توزیع سبد غذایی به نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی یکی از برنامه‌های دولت یازدهم و بخصوص وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بوده است.

در همین راستا علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید در اوایل سال جاری خبر از حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند خبر داد.

ربیعی در تاریخ ششم اردیبهشت امسال و در حاشیه همایش سلامت نام اصلی سبد کالا را بسته کیفیت غذایی دانست و گفت : مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است که چه اقلامی به خانواده‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه توزیع بسته کیفیت غذایی در سال 93 در 4 مرحله انجام می شود، افزود: البته این موضوع بستگی به تأمین اعتبارات دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت جهت گیری توزیع این بسته ها را کاملاً هدفمند برنامه ریزی کرده است، بیان داشت: خانواده‌هایی از قبل شناسایی شده‌اند و بچه‌هایی که سوء تغذیه دارند از این سبد کیفیت غذایی بهره‌مند خواهند شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افراد پشت نوبتی دستگاه‌های حمایتی، زنان بی سرپرست و بد سرپرست نیز از این بسته غذایی استفاده خواهند کرد.

آغاز کمک‌های دولت به نیازمندان

ربیعی در تاریخ نوزدهم تیرماه با اعلام آغاز گام اول توزیع سبد امنیت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: از طریق ارسال پیامک، ضمن اطلاع رسانی به مشمولان طرح؛ 4 ماه زمان دریافت 8 قلم کالای در نظر گرفته شده برای 7 میلیون و 500 هزار خانوار است.

ربیعی با تأکید بر اینکه سیاست دولت در گام اول طرح حمایت غذایی توزیع کالا است، گفت: پییش بینی می‌شود این توزیع 4 بار در سال و میان مشمولان توزیع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: این برنامه مطابق مصوبه هیئت وزیران به‌ منظور حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذیه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای تأمین اعتبار طرح حمایت غذایی از محل هدفمندی یارانه‌ها 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای حمایت افراد تحت پوشش این طرح در نظر گرفته است. این طرح به‌ منظور حمایت از آن دسته افرادی که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند در نظر گرفته شده است.

 

ربیعی با تأکید بر اینکه طرح حمایت غذایی با سبد کالای عمومی تفاوت دارد اظهارداشت: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌ صورت عمومی با سیاست دولت در طرح حمایت غذایی متفاوت است،‌ هدف اصلی دولت در این طرح حمایتی مبارزه با فقر و مبحث سیاست سلامت مطابق با بند 6 سیاست‌های سلامت مقام معظم رهبری است.

وزیر رفاه با بیان اینکه دولت در سیاست رفاهی خود این برنامه را در طول سال ادامه خواهد داد، گفت: متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی مشخص خواهد شد اما پیش بینی می‌شود حداقل 4 بار در سال این طرح اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در گام اول تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح حمایت غذایی می‌شوند، افزود: در حال حاضر تعداد 7 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مشمول می‌شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه از 2 هفته گذشته اطلاع رسانی بین جامعه هدف با ارسال پیامک از سوی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی درباره طرح حمایت غذایی آغاز شده است، گفت: هموطنان به‌ مدت 4 ماه فرصت دارند برای دریافت کالای خود به 4 هزار و 800 فروشگاهی که برای توزیع آماده شده‌اند مراجعه کنند. محدوده زمانی دریافت کالاهای طرح حمایت غذایی، حداکثر 4 ماه پس از اعلام هر مرحله است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 6 هزار دستگاه کارت خوان در فروشگاه‌ها برای خدمات دهی به مشمولین در نظر گرفته شده است گفت: گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارانی، رب گوجه‌ فرنگی و خرما، کالاهای طرح حمایت غذایی هستند و در این مرحله صرفا برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توزیع کالا است.

ربیعی درباره میزان اعتبار ریالی این طرح گفت: در این دستورالعمل اعتبار ریالی برای خانوار تک‌نفره در هر مرحله از اجرای طرح حمایت غذایی 300 هزار ریال، خانوار دونفره 600 هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر به‌ ازای هر نفر اضافی 100 هزار ریال و در هر خانوار حداکثر یک میلیون و 200 هزار ریال تعیین شده است.

توزیع دومین بسته حمایت غذایی آغاز شد/ افزایش مشمولان به 9.5 میلیون نفر

علی ربیعی در تاریخ 22 مهر  جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد افرادی که در مرحله نخست بسته امنیت غذایی قرار گرفتند، حدود 7.5 میلیون نفر بودند که در مرحله دوم تعداد آنها به 9.5 میلیون نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: دولت، وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرده است افراد دارای ناامنی غذایی را شناسایی کنند.

وزیر رفاه افزود: به همین دلیل کمیته‌ای برای شناسایی افرادی که از امنیت غذایی برخوردار نیستند، تشکیل شده است و براساس آن افراد نیازمند و هم افرادی که نیازهای بیشتری دارند شناسایی شوند.

ربیعی اضافه کرد: افراد دچار سوءتغذیه، کودکان و زنان باردار شناسایی و تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان این که با افتخار اعلام می‌کنم دولت یازدهم در صدد محو فقر غذایی در جامعه است و تاکنون اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده است، تصریح کرد: در این راستا 2 میلیون نفر نسبت به مرحله اول شناسایی شدند و بسته غذایی مرحله دوم نیز همانند مرحله اول بودهو اعتبارش به افراد داده می‌شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فروشگاه‌هایی که در مرحله نخست به توزیع بسته حمایت غذایی اقدام کردند در این مرحله هم مسؤولیت این مهم را برعهده خواهند داشت و افراد بدون هیچ مشکلی می‌توانند نسبت به دریافت سبد امنیت غذایی اقدام کنند.

ربیعی ادامه تاکید کرد: خانوارهایی که در طرح حمایت غذایی قرار می‌گیرند چهار ماه و حتی بیشتر فرصت دارند نسبت به دریافت کالاهای خود از فروشگاه‌های معرفی شده اقدام کنند.

پس از آغاز فاز دوم توزیع بسته‌های امنیت غذایی مشخص شد که در توزیه بسته‌ها به خانواده‌های مورد نظر تغییری صورت گرفته است به طور مثال خانواده‌های 3 نفره‌ای که در مرحله اول 80 هزار تومان اعتبار بسته امنیت غذایی گرفته بود در این مرحله تنها 30 هزار تومان دریافت کرده بود.

در همین راستا موضوع را از احمد میدری معاون رفاهی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرسیده شد که وی در این خصوص توزیع داد: اون دسته از خانواده‌های که به طور کامل تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند و در واقع کمک موردی دریافت می‌کردند، در این مرحله تنها به فرد کمک شده و خانواده‌ای وی از این کمک محروم شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم 8 درصد از افراد به دلایل مختلف از دریافت بسته امنیت غذایی حذف شده‌اند که البته به جای آنها افراد جدید وارد سامانه دریافت بسته شده‌اند.

میدری خاطر نشان کرد: حدود 2 میلیون نفر در مرحله دوم برای دریافت بسته امنیت غذایی اضافه شده‌اند و در واقع در این مرحله 7 میلیون و 800 هزار نفر از این تسهیلات استفاده می کنند.


5088570
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است